• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VERTIKAAL ZOEKEN (VLOOKUP) matrixbereik via een celwaarde invoeren lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter wtco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wtco

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2016
Beste excel experts,

ik zoek me reeds een paar uur suf om volgende probleempje op te lossen.

Ik gebruik reeds lang de functie VERT.ZOEKEN (VLOOKUP engelse versie) zonder enige problemen.
Maar ik wil nu verder uitbreiden en met deze functie zoeken in een matrixbereik dat ik via een cel wil ingeven

vb =VERT.ZOEKEN(A9;$G$4:$H$7;2;ONWAAR)

wil ik zelf samenstellen : =VERT.ZOEKEN(A9;C3;2;ONWAAR) met in C3 dan het matrixbereik gewoon getypt :$G$4:$H$7

Maar dit gaat helemaal niet, ik krijg steeds #N/B
Ook als in probeer met de functie tekst.samenvoegen lukt het ook geen meter.

in bijlage een testsheet waarin je ziet dat het niet lukt.
Bekijk bijlage vertikaal zoeken matrixbereik via een cel inlezen lukt niet.xlsx

alvast bedankt,

Filiep

Probeer dit eens:
=VERT.ZOEKEN(A9;INDIRECT(C3);2;ONWAAR)

Beste,

werkt perfect !! Bedankt.
Jullie zijn ongelofelijk.

Ik zal het topic reeds als opgelost aanduiden...

Beste,

als het matrixbereik in een tabblad staat werkt het niet als vb het bereik 'Blad2 (2)'!$A$1:$B$6 is. Ik denk dat het ' teken voor het bereik het probleem is maar terug vind ik er geen oplossing voor.

Zie uitgebreid voorbeeldje hieronder

Bekijk bijlage vertikaal zoeken matrixbereik via een cel inlezen lukt niet - als in apart tabblad.xlsx

Mijn uiteindelijke bedoeling is dan nog een stap verder en te zoeken in tabbladen blad2 blad2 (2) blad3 (3) enz in een externe excel sheet op mijn harddisk met een gans pad vb:
H:\SHEETS\ALGEMENE ZAKEN en FILES\[SYNONIEMEN CATEGORIEEN.xlsx]blad (2)'!$A$1:$E$1000

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan