• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken werkt niet wegens leesfouten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Parish

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2005
Hoi daar,

Ik weet hoe de functie "vertikaal zoeken" werkt, maar heb een probleem, vaak,met de syntax in de cellen.

Ik kan dan zien dat de zoekwaarde en één van de waarden in de te doorzoeken tabel overeenkomen, maar toch krijg ik een #N/B error. Ik vertrouw deze error nu niet meer, omdat ikniet weet of dit het resultaat is van het echt niet vinden van een match, of het niet goed kunnen lezen door Excel van de cellen.

In een enkel geval helpt het als ik de cellen alleen even dubbel aanklik, maar met honderden records is dat gewoon geen optie. Het kwastje om de format gelijk te trekken werkt ook niet.

Wat te doen??!

Parish:8-0:

Heb je de lijst waarin je de waarden zoekt wel gesorteerd? Dat was altijd een vereiste, maar ik weet niet zeker of dat nog zo is.

Doorgaans selecteer ik niet en dan werkt het wel (als het werkt). Als het niet werkt, dan helpt selecteren helaas niet. Selecteren van laag naar hoog lijkt de situatie dus niet te verbeteren of te verslechteren.

Parish

Ik neem aan dat je met selecteren sorteren bedoeld..

Wat jij omschrijft heb ik ook wel eens gehad met het vertikaal zoeken naar getallen. Om de een of andere manier staat de celopmaak dan ingesteld op tekst of standaard en werkt het gewoon niet. Wat dan een oplossing is, is om de betreffende cellen te vermenigvuldigen met 1.
De meest makkelijke manier om dit te doen is om in een cel het getal 1 in te voeren. Vervolgens selecteer je die cel en druk je op ctrl+c (kopieren).
Dan selecteer je de cellen waarin je wilt zoeken en kies je uit het menu bewerken voor plakken speciaal. In het keuzevenster kies je vervolgens voor "vermenigvuldigen" en druk je op OK. Alle geselecteerde cellen worden nu vermenigvuldigd met 1 en als het goed is werkt de functie vertikaal zoeken nu naar behoren.

Heee, dat klinkt goed. Werkt dat ook met tekst? Ik selecteer meestal op teksten (even los in welke opmaak de cel is) of artikelnummers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan