• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

adjin-san

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2005
Ik heb twee werkbladen.
Op het tweede werkblad wil ik met de opdracht Vert. Zoeken getallen opvragen van het eerste werblad.

Het rare is nu dat hij last heeft met persoonsnamen.
Hij slaat de gegevens door elkaar en sommige vindt hij gewoon niet.
Ik werk met XP

Verander ik nu de namen in bv. PersoonA, PersoonB, PersoonC dan lijkt hij geen probleem te hebben ?

Is hier een verklaring voor ?

De code werkt wel degelijk, maar eenmaal ik de namen van de personen in de werkbladen invoer dan lijkt hij tilt te slaan... en ik na aan tijdje ook
:(

Volgens mij moet de kolom waar je in zoekt oplopend gesorteerd zijn....

Heb je als conditie "onwaar" gegeven?

Als benaderen WAAR is, moeten de waarden in de eerste kolom van tabelmatrix in oplopende volgorde zijn gesorteerd (...; -2; -1; 0; 1; 2; ... ; A-Z; ONWAAR; WAAR), anders kan VERT.ZOEKEN een onjuist resultaat geven. Als benaderen ONWAAR is, hoeft tabelmatrix niet gesorteerd te zijn.

Waar en onwaar werken voor je "gevoel" net verkeerd om. Ik werk altijd met onwaar.

Inderdaad. Als ik eerste werkblad sorteer dan blijkt het resultaat correct te zijn :thumb:

"Waar" en "Onwaar" ?

Dit is mijn formule :

=VERT.ZOEKEN(A1;'Bron1'!A1:Z50;10)

Moet ik hieraan nog iets toevoegen ?

Ik denk dat het zo moet

=VERT.ZOEKEN(A1;'Bron1'!A1:Z50;10;onwaar)

Cel A1 moet zoeken op de eerste rij in het schema,
en 10 is de 10e zoek rij in het schema.
mvg Imod

:thumb: :thumb:

Prachtig, werkt nu naar behoren !

Bedankt voor de positieve reacties.

Ben nieuw op dit forum, maar ik denk dat ik nu de weg gevonden heb !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan