• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
De dropdownlist wordt gemaakt aan de hand van een selectie die de naam "klanten" heeft. Dus als je de groepnaam klant groter maakt, =klant!$A$2:$A$100 word je dropdownlist ook uitgebreid.

Verticaal zoeken uitbreiden heeft Alberto10 al uitgelegd in zijn vorige post.

sorry het blijft chinees voor me ( ben maar beginner)

Het vertikaal zoeken zoals Alberto10 uitlegde lukt .

De dropdownlist uitbreiden niet.

( in welk blad moet deze aanpassing gebeuren , blijf steeds op vijf klanten steken niettegenstaande ik er x- aantal bijvoegde )

zend nieuwe versie mee waarin ik reeds probeerde )

Laatst bewerkt:
Ga naar menu Invoegen. Kies vervolgens voor Definieren. Hier staat de naam klanten bij. De cellenreeks uitbreiden het het werkt ook in de dropdownlist :cool:

Let er wel op dat je blad klanten sorteerd op naam uit de drop list anders gaat het nog niet goed

grema,
Doe het als volgt:
Klik bovenaan op het menu Invoegen > Naam > Definiëren
Hier klikt U op de naam klanten en wijzigt onderaan de formule
van =klant!$A$2:$A$6 naar =klant!$A$2:$A$150

@ allen die meehielpen ; het lukt me ook !!!!

dank :D :D ;;:thumb: :thumb: :thumb:

ik heb heb bereik van klanten uitgebreid naar 150 stuks = moet ik nu ook 150 x de formule aanpassen in de vertikale zoekfunctie of bestaat er eenvoudigere methode ,??

begin alvast aan de manule aanpassing. Indien je echter een snellere methode weet graag uw reacrie.

groet

grema.

@ allen die meehielpen ; het lukt me ook !!!!

dank :D :D ;;:thumb: :thumb: :thumb:

ik heb heb bereik van klanten uitgebreid naar 150 stuks = moet ik nu ook 150 x de formule aanpassen in de vertikale zoekfunctie of bestaat er eenvoudigere methode ,??

begin alvast aan de manule aanpassing. Indien je echter een snellere methode weet graag uw reacrie.

groet

grema.

Ik heb niet de hele thread doorgelezen, maar op basis van mijn ervaring zou het probleem wel eens kunnen zijn dat je absolute celverwijzingen hebt. Er staan $ tekens. Verwijder die en je kan de cellen gewoon doortrekken.

Was dit het probleem?

Wigi

@wigi,

neen ; er staan geen § in

zie bijlage ; zoek functie na lijn . gaat niet meer???

Laatst bewerkt:
is dit je bedoeling?

Laatst bewerkt:
:thumb: @wigi , :thumb: :D

denk dat de fout zit in 2 x dezelfde naam van klant ; warbij 1 naam geen verdere gegevens heeft en andere naam die verder op de lijst staat wel.

veranderde de naam in een totaal andere naam en zoekopdracht lukte wel

alvast bedank voor het snel reageren :)

zoek nog even verdere mogelijkeheden op voor gegevens van architekt en aannemer te plaatsen

groet

grema

@allen,

in bijlage vervolg bestand met uitbreiding , vorig probleem opgelost zoals vermeld door dubbele naam klant == dus geen melding . opgelost ok ..thanks

Nieuw probleem : zoek via vertikaal zoeken op blad het voorblad :: de tel en gsm nr van architekt in te vullen :: ::afkomstig van blad architekt maar gelinkt met voorblad ( =basis!M5 )

weet iemand deze link of zoekfunctie

idem dito voor aannemer

indien je bestand terug zend dan even verder nummeren aub ( vb vert zoeken 11 )..
grema

Laatst bewerkt:
hoi ,

probleem lost zich op bij helder denken :D

linken en vert . zoeken gevonden
:thumb:

bedankt aan allen die mee hielpen .
PROBLEEM OPGELOST

groet

grema

Status
Niet open voor verdere reacties.