• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Code:
=ALS($B8="";"";VERT.ZOEKEN($A8;INDIRECT([COLOR="red"]$B8&[/COLOR]"!$A$3:$I$4");2;ONWAAR))

in B8 staat nu: 3172462

maar het tabblad 3172462 bestaat niet en wordt dus niet gevonden.

kijk eens naar de geboden oplossingen in een van je vorige vragen.

zoals ik je daar aangaf, zou ik gaan voor de oplossing van Wher.

voor de overige forumleden, het gaat om de volgende link

hier werd je een passende oplossing geboden.

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Laatst bewerkt:
Hallo Oedelere,

ik ben inderdaad volop bezig met de oplossing van wher en kan me daar goed in vinden. ik ben het nu ook aan het opbouwen in die trend alleen krijg ik de formule niet helemaal voor mekaar, ik heb deze dus overgenomen van wher alleen in andere volgorde en hier doe ik iets in verkeerd vandaar mijn vraag.

gr remko

allereerst perfect dat je het bestand zelf wilt aanpassen.

mijn advies is:

bouw je eigen bestand eerst een na, zoals Wher het bestand heeft opgebouwd.

heb je dit werkend, kun je de kolommen (of uitkomsten) altijd nog wijzigen.

in jouw bestand zie ik de validatie die in het bestand van Wher zaten niet terug.

dan zul je met dezelfde formule (uiteraard) niet tot een juiste oplossing komen.

dus samengevat, dus eerst even terug naar de basis.
probeer de formules te begrijpen, dan kun je het model achteraf ook onderhouden.

Uiteraard wil ik je graag helpen bij het uitleggen van de formules.

dus heb je (aanvullende) vragen, laat het gewoon even weten.

Laatst bewerkt:
daar ben ik dus al 3 dagen mee bezig en ik zie dus wat over het hoofd. vanmiddag maar weer eens verder zoeken

1) Wher heeft in de gele cellen (kolom G) de tabbladen gezet waarin gezocht kan worden.

die zie ik in jouw bestand niet terug!

2) het productnummer staat in de oplossing van Wher in kolom A, in jouw bestand staat dat in kolom B.

daarnaast dien je eerst de gegevensvalidatie juist in het bestand te zetten, zodat je ook kunt werken met namen.

bouw het bestand stap voor stap na, dan kom je met behulp van (vragen op) dit forum vast en zeker tot een oplossing.

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Laatst bewerkt:
ben er al aan uit door de eerste hint in je laatste opmerking. nu kijken of ik het voor elkaar krijg om alleen de eerste 2 of 3 letters te gebruiken als zoek code zonder dat je het tabblad daarvoor hoeft aan te passen.

de code waarnaar je verwijst dient "precies" gelijk te zijn aan de naam van het tabblad.

anders werkt de oplossing (met verwijzing naar kolom G) niet.

daarom wordt ook gewerkt met gegevensvalidatie.

dan kan daar in ieder geval geen fout door ontstaan.

dank je dan hoef ik idd niet verder te zoeken en laat ik het zo. het werkt en dat is het belangrijkste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan