• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herman11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2016
Hallo,

In bijlage :
Een tabel met een tijd/datum kolom(A) en met om de seconde gegevens in B.
In F en G een tabel waar ik de waarden om de 2, 3 seconden enz uitfilter door de F1 te wijzigen.

Op een gegeven ogenblik krijg ik #N/B.
Geeft dezelfde fout als ik "Vergelijken" gebruik.

Iemand enig idee?

Windows 10
Microsoft office 2016
HP Spectre X360

Bijlagen

• VertZoeken.xlsx
    VertZoeken.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 32
  • VertZoeken.PNG
    VertZoeken.PNG
    94,7 KB · Weergaven: 46
Om een waarde op te kunnen zoeken moet die waarde wel te vinden zijn
en dat is dikwijls een probleem met tijden; de afronding loopt niet steeds gelijk voor alle tijden.

Heb de gebruikte tijden afgerond op 6 units, als dat niet voldoende precies is kan je de afronding opschuiven.

Bijlagen

Je kunt ook de formule voor de datum tijd aanpassen(F3):
Verander:
Code:
=MROUND(A2+F1;F1)
in:
Code:
=MROUND($A$2+ROWS($3:3)*$F$1;$F$1)
En trek de formule door naar beneden.

popipo,Cobbe,keesbl
Bedankt voor de suggesties, het werkt echter ook hier niet mee.
1 seconde in Excel gaar tot 19 digits na de komma, als ik afrond tot 6 digits vallen andere waarden uit de boot.
Afronden tot 19 digits na de komma helpt ook niet.
Het gaat hier om een tabel van een kleine 30000 entries van ongeveer een kleine 8u aan seconden data.
De suggestie met =MROUND($A$2+ROWS($3:3)*$F$1;$F$1) werkt ook niet.
Excel laat hier duidelijk een steekje vallen, als ik de waarden van de datums omzet naar "getal" zijn de datums in beide tabellen gelijk.
Vind dit probleem niet terug op het internet, misschien is het toch specifiek mijn software/hardware/mezelf die het voorheeft...
Gr,
Herman.

Hé WHER,

De array formule werkt, bedankt. De omvorming naar text is wel extra rekenwerk maar dat is ok omdat het niet vaak moet gedaan worden.

Bedankt,
Herman.

@Timshel Bedankt voor je reactie maar ik moet de waarde hebben die exact overeenkomt. Als je "WAAR" zet in VERT.ZOEKEN krijg je de voorgaande waarde als de zoektermen niet exact overeenkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan