Beste excel experts,
ik zoek me reeds uren suf om volgende probleempje op te lossen.
Ik gebruik reeds lang de functie VERT.ZOEKEN (VLOOKUP engelse versie) zonder enige problemen.
Maar ik wil nu verder uitbreiden en met deze functie zoeken in een matrixbereik dat ik via een cel wil ingeven
Als het matrixbereik in een ander tabblad staat werkt het enkel als
het matrixbereik in tabblad in Blad 2 staat vb Blad2!$A$1:$B$6
maar staat het matrix bereik in Blad2 (2) vb 'Blad2 (2)'!$A$1:$B$6
Ik denk dat de ' tekens dan een probleem vormen om het bereik samen te stellen.
Maar ik vind er geen oplossing voor.
Krijg voor het tabblad Blad2 (2) steeds fout : #VERW!
Zie uitgebreid voorbeeldje hieronder
Bekijk bijlage vertikaal zoeken matrixbereik via een cel inlezen lukt niet - als in apart tabblad.xlsx
Mijn uiteindelijke bedoeling is dan nog een stap verder en te zoeken in tabbladen blad2, blad2 (2), blad2 (3), blad2 (4) enz in een externe excel sheet op mijn harddisk met een gans pad vb:
H:\SHEETS\ALGEMENE ZAKEN en FILES\[SYNONIEMEN CATEGORIEEN.xlsx]blad (2)'!$A$1:$E$1000
alvast bedankt,
Filiep
ik zoek me reeds uren suf om volgende probleempje op te lossen.
Ik gebruik reeds lang de functie VERT.ZOEKEN (VLOOKUP engelse versie) zonder enige problemen.
Maar ik wil nu verder uitbreiden en met deze functie zoeken in een matrixbereik dat ik via een cel wil ingeven
Als het matrixbereik in een ander tabblad staat werkt het enkel als
het matrixbereik in tabblad in Blad 2 staat vb Blad2!$A$1:$B$6
maar staat het matrix bereik in Blad2 (2) vb 'Blad2 (2)'!$A$1:$B$6
Ik denk dat de ' tekens dan een probleem vormen om het bereik samen te stellen.
Maar ik vind er geen oplossing voor.
Krijg voor het tabblad Blad2 (2) steeds fout : #VERW!
Zie uitgebreid voorbeeldje hieronder
Bekijk bijlage vertikaal zoeken matrixbereik via een cel inlezen lukt niet - als in apart tabblad.xlsx
Mijn uiteindelijke bedoeling is dan nog een stap verder en te zoeken in tabbladen blad2, blad2 (2), blad2 (3), blad2 (4) enz in een externe excel sheet op mijn harddisk met een gans pad vb:
H:\SHEETS\ALGEMENE ZAKEN en FILES\[SYNONIEMEN CATEGORIEEN.xlsx]blad (2)'!$A$1:$E$1000
alvast bedankt,
Filiep