• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VERTIKAALZOEKEN (VLOOKUP) werkt niet als matrixbereik staat in een gecopieerd tabblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter wtco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wtco

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2016
Beste excel experts,

ik zoek me reeds uren suf om volgende probleempje op te lossen.

Ik gebruik reeds lang de functie VERT.ZOEKEN (VLOOKUP engelse versie) zonder enige problemen.
Maar ik wil nu verder uitbreiden en met deze functie zoeken in een matrixbereik dat ik via een cel wil ingeven

Als het matrixbereik in een ander tabblad staat werkt het enkel als
het matrixbereik in tabblad in Blad 2 staat vb Blad2!$A$1:$B$6

maar staat het matrix bereik in Blad2 (2) vb 'Blad2 (2)'!$A$1:$B$6

Ik denk dat de ' tekens dan een probleem vormen om het bereik samen te stellen.
Maar ik vind er geen oplossing voor.
Krijg voor het tabblad Blad2 (2) steeds fout : #VERW!

Zie uitgebreid voorbeeldje hieronder

Bekijk bijlage vertikaal zoeken matrixbereik via een cel inlezen lukt niet - als in apart tabblad.xlsx

Mijn uiteindelijke bedoeling is dan nog een stap verder en te zoeken in tabbladen blad2, blad2 (2), blad2 (3), blad2 (4) enz in een externe excel sheet op mijn harddisk met een gans pad vb:
H:\SHEETS\ALGEMENE ZAKEN en FILES\[SYNONIEMEN CATEGORIEEN.xlsx]blad (2)'!$A$1:$E$1000

alvast bedankt,

Filiep

Hallo Filiep,

De formule in E9 moet niet:
Code:
=VERT.ZOEKEN([B][COLOR="#FF0000"]C9[/COLOR][/B];INDIRECT($E$6);2;ONWAAR)
maar:
Code:
=VERT.ZOEKEN([COLOR="#FF0000"][B]A9[/B][/COLOR];INDIRECT($E$6);2;ONWAAR)

Vervolgens kun je, i.v.m. de apostrofjes, de formule-verwijzing beter aanpassen naar:
Code:
="'Blad2 (2)'!$A$1:$B$6"

Bekijk bijlage 278207

Beste Gijsbert,

werkelijk bedankt voor uw hulp ! en om meteen de voorbeeldfile aan te passen.

Heb het meteen ook getest op een matrixbereik in een andere file op mijn harde schijf en het lukt perfect.
PS mijn foutje met de cel waarin de zoekwaarde zit was een snelheidsfoutje toen in het voorbeeldje aanmaakte.
Hierbij ga ik deze thread als opgelost zetten.

vele groeten,
Filiep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan