• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertraging VB script

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Berichten
712
In het eerst deel van mijn script worden er gegevens opgehaald uit een andere excels en in tabellen geplaatst.
In één van die tabellen heb ik 3 kolommen toegevoegd waarbij er complexe berekeningen gebeuren.
het 2de deel van het script dienen gegevens verplaatst te worden naar andere tabbladen aan de hand van de resultaten van de berekeningen
Nu merk ik dat hij niet alle gegevens verplaatst doordat hij nog niet klaar is met de berekeningen wanneer hij al begint met zijn script in deel 2.
Het volledige script deel 1 en 2 staat nu onder 1 knop

vraag : als ik 1 knop houd hoe kan ik dan een vertraging (pauze van bv 10") tussen deel 1 en 2 zetten
of kan het enkel opgelost worden met 2 knoppen ?
 
Kun je ook een controle inbouwen dmv een getal dat groter of kleiner moet zijn dan een bepaalde eindwaarde die je altijd kent en vertrouwt, waarna dan pas het 2e deel start?
Dus via een controle op dat getal via het IF/THEN commando.
Dan heb je houvast. Bij bijv een 10" wachttijd weet je nooit zeker of het klaar is.
 
VBA wacht altijd met de uitvoering van een volgende regel tot de actuele regel is uitgevoerd.

Verder verg je teveel van het voorstellingsvermogen van de helpers hier.
 
Laatst bewerkt:
snb,
de berekening op de tabel is geen vb script maar een formule met {...} en dat vergt wat tijd
 
Zonder je code of je formule(s) wordt het erg lastig om iets zinnigs te zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan