Vertrouwde documenten in een thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas, ook dit biedt geen oplossing.

Het vreemde is - merk ik nu - dat ik wel Excel-bestanden kan openen zonder waarschuwing, maar geen Word-bestanden. Ik heb niets gewijzigd (niet dat ik weet althans) en de instellingen staan het zelfde als Word.

IK heb toch alles ingesteld, zoals ook in de link staat, maar er verandert niets. Ook dus bij het openen van een RAR-bestand. waarschuwing.jpg

Dag André, kun je nog een duwtje in de goede richting geven? Ook bij Eminent komt men er niet uit.
Ok, nog een poging... ;)
Misschien staat je UAC net een streepje te hoog....
De UAC bepaalt ook wat je zonder waarschuwing mag.
Lees dit eens door wat je al dan wel niet kunt.
Pas op doe niet teveel anders weet je wellicht niet meer hoe je terug moet; maak iig eerst een backup van het register (google effe..)

http://www.schoonepc.nl/vista/gebruikersaccountbeheer.html
http://www.windowscorner.nl/windows8/workshops/gebruikersaccountcontrole_instellen.php
Dit zou wel eens jouw NAS probleem kunnen zijn, ongelijke rechten:
Een map bekijken of wijzigen die van een andere gebruiker is.

http://www.goeievraag.nl/vraag/comp...ffice-administrator-machtiging-afkomen.449108

Laatst bewerkt:
Daar kan ik je heel snel het antwoord op geven, André. Die staat uit, want ik wil al die meldingen niet en ik weet over het algemeen heel goed wat ik aan het doen ben. IK vind het dus zinloos om steeds gewaarschuwd te worden en dan op Ja te moeten drukken. Dat is het dus niet.

Wat ik t.a.v. jouw oplossing zo vreemd vond is, dat ik niet verder kwam in de structie, omdat ik het deel Zone Internet mis.

Ok, probeer die zones dan eens te benaderen via Tools-Internet opties van Internet Explorer en dan de tab security
Zie plaatje, loop dan de diverse zones eens langs en speel met de settings.
internet-options[1].jpg

Laatst bewerkt:
Wil ik uiteraard doen, maar ik zie toch nog steeds niet het verband tussen de settings van Internet Explorer en de meldingen in de Verkenner, in Excel en in Word. Kun je me dat wat duidelijker maken? Ik wil altijd graag een instructie volgen, maar ik wil ook de achterliggende gedachte begrijpen.

Explorer zit diep in je systeem, vandaar dat je ook die zone indeling ziet. Per zone kun je dus zaken toelaten of niet.
Terwijl je lokaal bezig bent (immers naar de NAS) kun je erdoor beperkt worden.
In feite is internet nog niks anders dan een verlengstuk van je lokale netwerk.... dus je NAS is in feite een afgeschermd stukje internet... meer niet. (immers, als je geen firewall in je router of op je NAS had zitten, kon iedereen via internet zo bij jouw NAS...)
Dus maken de instellingen van IE mogelijk wel uit

Heb je je NAS wel eens aan een ander systeem gehangen ?

Laatst bewerkt:
Helaas André, dit biedt ook geen soelaas. Zelfs als ik Intranet zet op "geen beveiliging" dan komt nog de foutmelding.

De aanvulling:

Maar ik ben er door deze aanwijzing nu wel gekomen! Een stukt uit de Helpfunctie van Windows 8:

4.
Tik of klik op de tab Beveiliging, kies een beveiligingszone (Lokaal intranet of Websites met beperkte toegang) en tik of klik op Sites.

5.
Als u in de vorige stap Lokaal intranet hebt gekozen, tikt of klikt u op Geavanceerd en doet u daarna een van de volgende dingen:

Typ de URL van de website in het vak Deze website aan de zone toevoegen en tik of klik vervolgens op Toevoegen als u een website wilt toevoegen.

Ik heb de schijfletter van de NAS als vertrouwde website toegevoegd en dat bleek de oplossing te zijn!

Laatst bewerkt:
Kun je je NAS niet 2x backuppen tijdelijk naar iets anders en hem dan compleet resetten naar de defaults?
Heb je nog wel voor de zekerheid die test gedaan met een ander systeem zodat je zeker weet dat het aan je NAS ligt, anders is alles voor niks...
Download anders eens de Hirens boot CD, das een relatief kale XP en benader de NAS daar eens mee.
Nog steeds die melding... ? Ja, dan zal het wel de NAS zijn.
Neen, dan zit het toch lokaal....

Zoals je ziet kruisen onze berichten elkaar. De NAS was al compleet gereset en daarom had ik deze niet eerst aan een ander systeem gehangen. Ik verwachtte ook geen problemen met die NAS, want die draait al heel wat jaartjes onder Windows 7 en zelfs onder Vista. Maar dat ik de NAS als vertrouwde zone moet aanmerken, dat had ik niet eerder gehad, dus of dat nu Windows 8 of IE10 is?????

Ik heb de schijfletter van de NAS als vertrouwde website toegevoegd en dat bleek de oplossing te zijn!

Ik weet dat het al een wat ouder onderwerp is maar ik zit nu met exact hetzelfde probleem.
Nieuwe windows 8.1 laptop waar er geen probleem mee was maar nadat er automatisch geüpdatet was is dit probleem ontstaan.
Dus gezocht of er een oplossing was te vinden en toen kwam ik dit onderwerp tegen en heb dus ook getracht om het volgens jou gegevens op te lossen.
Ik heb alleen de schijfletter ingegeven (bij is dat Z) en staat er als website file://synology.
Helaas lost dit voor mij het probleem niet op en blijf ik het bericht krijgen dat de parameter onjuist is als ik een .exe bestand vanaf de nas wil openen.
Kopieer ik de map met het .exe bestand naar C: dan is er geen probleem.
Het is knap waardeloos, mijn vrouw heeft ook een windows 8 laptop en geüpdatet naar 8.1 en daar werkt alles normaal.

@JanRoos
Welkom op Helpmij :)
Ik weet dat het al een wat ouder onderwerp is maar ik zit nu met exact hetzelfde probleem.
Als je de voorwaarden goed gelezen had.....enz.
Stel zelf een nieuwe vraag over dit onderwerp en succes op ons forum. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan