Vervangen Cdrom Compaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabebanaan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jun 2001
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het verwisselen van een CD/RW speler in een "Compaq-Presario" ?
Wilde er een ander inbouwen, maar stuit op kunststof klepjes en het lijkt dat de CD/RW-speler er helemaal niet uitgehaald kan worden.
Aan de andere kant van de cd/rw-speler kun je niet bij, daar de kap gepompnageld is. :mad

Kan iemand bevestigen of dit inderdaad onmogelijk is of heeft iemand een tip?

Vaak heb je bij Compaq dat alles in en uit elkaar geklapt kan worden en de meeste hardware onderdelen zijn door middel van schuif systemen in elkaar gezet! kweet niet hoe dat bij jouw presario is maar let vooral op een vaak groene druk/schuif knop!!

succes:thumb:

Geplaatst door dwinkel000
Vaak heb je bij Compaq dat alles in en uit elkaar geklapt kan worden en de meeste hardware onderdelen zijn door middel van schuif systemen in elkaar gezet! kweet niet hoe dat bij jouw presario is maar let vooral op een vaak groene druk/schuif knop!!

succes:thumb:

Helaas zit er bij mij geen groene druk.schuif knop op ... ook niet in een andere kleur.
Het gaat om een Presario 5000

sorry

hmm sorry ik heb wel een paar Compaq's onder handen gehad maar niet van dit type.:(

dus helaas kan ik je niet van dienst zijn!

maar het zal niet zo zijn dat ze alles vast hebben gezet!
kan je ook nix uitklappen (soms bijv het rack waar de hardware aan vast zit!)

greetz DcW

Volgens mij moet je alle kaarten eruit halen, dan zitten er aan de bovenzijde twee schuifjes, daarmee kun je dan je moederbord opzij leggen. Dan kan je aan de andere zijde bij je speler.

Groeten Oossie

Bij sommige Compaq's moet de voorkant eraf getrokken worden; en zitten daarachter deblokkeertoestanden voor de cd-spelers.

Geplaatst door bavel
Bij sommige Compaq's moet de voorkant eraf getrokken worden; en zitten daarachter deblokkeertoestanden voor de cd-spelers.

't Kan soms zoooo simpel zijn.
Dit was voor mij de oplossing.

Thnx All

Gelukkig, dat het een simpele oplossing was, de moeilijke uitvoering heb ik al eens gehad.

Groeten Oossie.

Heb ik nog 1 klein vraagje .......

In de oude cd-speler heb ik per ongeluk een cd laten zitten.
Krijg ik deze er ook uit zonder aan te sluiten?
Zo niet, dan beschouw ik 'm eerst als zoek. :D

hahaha

er zit ahgi een klein gaatje aan de voorkant van de cd rom speler als je daar met een paper clip (omgebogen) in drukt gaat ie open! zit dit gaatje er niet moet je is kijken of je een tandwiel ziet, dan zou je kunnen proberen om die een zetje te geven.

mocht dat niet werken dan kan het altijd nog met brute kracht oftewel een schroeven draaiertje er tussen zetten!

greets DcW:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan