Vervangen harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruub

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2007
Berichten
9
Ik heb van een 5 jaar oude PC de harddisk vervangen. Er zat een 80 Gb disk in en deze heb ik vervangen door een 250 Gb. Kleiner hadden ze op dat moment niet in de winkel. Wel vroeg de verkoper of ik wist of mijn moederbord deze grootte van schijf aankon. Dit wist ik op dat moment niet. Zoniet dan zou de PC volgens hem maar 127 Gb lezen. Dit bleek inderdaad het geval. Na bestudering van de handleiding van het moederbord werd mij niet duidelijk welke grootte mijn moederbord aankon. Wel stond er bij dat in de BIOS de "translation mode" voor schijven groter dan 504Mb op de LBA mode (Logical Block Adressing) moest staan. Ik heb dit gecontroleerd en dat klopte.
Na mij grote inleiding mijn vraag:
Als ik met bijvoorbeeld een programma als Partion Magic nu de harde schijf ga partioneren (in bijvoorbeeld 2 gedeelten) leest de PC dan wel de volledige 250 GB?
 
Ga naar de site van de leverancier van de harddisk en haal daar een diagnose tooltje op.
Hiermee kun je de harddisk formatteren.
Dan kun je ook de gehele harddisk gebruiken....
Gebruik je xp dan kan het zelfs met schijfbeheer in het configuratiescherm.
 
Heb je om te beginnen SP2 van Windows geinstalleerd, anders herkent Windows sowieso geen grotere schijven!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan