vervangen hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jongens!!
We zullen dit moeten oplossen want die problemen krijg je ook weer met een nieuwe harddisk.
Dit las ik terwijl ik aan het surfen was.
LEES

Het is het bovenste
Of
Het onderste

Winger dat file moet dus in c:\windows\system32.
Daarna geef je de opdracht dir/w c:\windows\system32 en je controleert of het file er in staat.
Die w staat overigens alleen voor het in de breedte zetten van de rijen. Dan kun je goed overzien]

Laatst bewerkt:
Goede morgen,

Het is zover, de nieuwe HD zit erin en gelijk 128 mb erbij gestoken, en hij heeft het zonder blozen aangenomen dus nu kan ik er alles weer op gaan zetten, wel wil ik het ineens goed doen en vraag ik jullie om mij daarbij te begleiden zodat ik het niet verknoei.

Zo hier gaan we dan,

Het is nu een schijf zonder besturing en ik wil er graag
windows xp home en office 2000 opzetten, deze heb ik in 2002 zelf aangekocht dus geen copy's.

Kunnen jullie mij een site geven waar ik alles kan vinden om deze daar op te zetten zoals het hoort, ik heb hier namelijk geen boeken op zo liggen waar ik het uit kan halen.

Bvd Jef :thumb:

Nu zit ik in de patatten.

Ik ben een paar uur weg geweest en de laptop stond nog steeds aan maar er was nu geen beeld meer, toen ik hem terug aanzetten krijg ik normaal onderaan press F2 to setup.

Maar nu staat er Press F1 to resume, en F2 to setup.

Als ik dan op F2 druk krijg ik opeen een scherm met een blauw vakje waarin staat Enter Password maar ik heb helemaal geen paswoord.
Is dat mischien omdat er een nieuwe hd in gestoken is.

Ik kan ook niet in de bios om de pc op te laten starten van cd.

Heb je een opstartfloppy van Windows98?
Probeer daar eens mee op te starten.
Zo ja, kijk eens wat je ziet met het commando fdisk.

Werkt je toetsenbord eigenlijk op het moment dat je passwoord ziet?
Kun je misschien gewoon enteren? Ik denk niet dat je een paswoord op het bios hebt gezet.
Als het toch iets van Windows is probeer dan je Windows wachtwoord.

Wat je ook nog kunt proberen.....op het moederbord zit een ronde batterij. Zo groot als een vroegere gulden.
Haal die er een tel uit en doe em er weer in.
Je moet toch wat proberen.

Een heleboel tegelijk maar ik heb weinig tijd op het moment.

O, en nog wat, er zijn een soort opstart floppys voor Windows. 5 stuks of zo. Daar zou je je ook mee moeten kunnen redden.
Moet ik nog even zoeken waar ik die toenertijd vandaan heb gehaald.

Ik plaats DEZE ook even hier. Moet ik nog doornemen.

Laatst bewerkt:
De setup opstart diskettes van Windows XP zijn
bij Microsoft te downloaden.

Eigenlijk hoop ik dat je hiermee iets aan kunt.

Hey elisa, ik kan geen opstart disks en cd's gebruiken omdat hij deze helemaal niet leest, ik moet eerst een wachtwoord vinden om in de bios te geraken maar dat zit er niet in denk ik.
Ik had op het aso forum ook dit item geplaatst en dat is schijnbaar niet de bedoeling dus wil ik u bedanken voor alle hulp en sluit ik dit item beter af denk ik.
Als je toch nog een oplossing hebt kan je dit hier altijd plaatsen want ik blijf het toch volgen.

Bedankt en prettige feestdagen. :thumb:

Een bios update is niet noodzakelijk. Er bestaan altijd nog 'bios-overlay' programma's te vinden bij de harddisk fabrikant. Dit is een softwarematige override voor je bios waarbij je ook grote harddisken in pc's kunt plaatsen die dat niet ondersteunen.

Hoho maestro12, ik snap dit niet allemaal, wil je zeggen dat ik helemaal niet in de bios moet kunnen om deze laptop te voorzien van een besturingsprogramma ?
Ik zou toch denken dat hij toch minstens een cd-rom moet kunnen lezen en hij start ook alleen maar op tot hij een wachtwoord vraag en verder kan ik niet.

KAN JE MIJ DIT EENS IN GEWONE TAAL UITLEGGEN, want ik ben voor alles te vinden als het maar helpt.

:cool:

Het is niet nodig om een bios te flashen als je een grotere harddisk plaatst dan de pc/laptop aankan. De meeste harddisk fabrikanten leveren programaatjes die een aanvulling op de bios zijn, heel simpel gezegd, de bios wordt voor de gek gehouden. Als je geen werkende harddisk in de pc hebt, heb je wel een floppie nodig om dit te kunnen installeren.

Ja maar, Winger heeft problemen om uberhaupt in het bios te komen!
Kan niet starten van Windows cd.
Kon voorheen niet bij Windows komen vanwege hall.dll.

ik kan geen opstart disks en cd's gebruiken omdat hij deze helemaal niet leest, ik moet eerst een wachtwoord vinden om in de bios te geraken maar dat zit er niet in denk ik.

Hoe wil je dat Winger een programmaatje inleest?
Cd-rom werkt niet, floppy ook niet.

Laatst bewerkt:
Mogelijkheid 1
*Boot the system up and hold down the ‘F2’ key. To bypass the password

Mogelijkheid 2
*The BIOS cannot be accessed via boot up on these systems. To make changes to the BIOS setting on these models please use the Toshiba Hardware Setup utility located within Control Panel. The BIOS settings can be reset to their default valies by booting the system up and holding down the‘Esc’ key, then press F1 to reset to default settings when prompted.

Sorry Maestro maar dat hebben ze hierboben en bij aso ook al eens gezecht en niets maar dan ook niets helpt, ik denk dat er een wonde zal moeten gebeuren om hem nog aan de praat te krijgen.
Is dit wat voor u, wel dan geef ik een rondje.

:thumb:

En dat batterijtje had je ook al eens geprobeerd?

Leuke avatar Maestro! :D

Goede morgen.

Hey Elsa na alles nog eens gedaan te hebben wat maestro opgegeven heeft en daar ook geen resultaten van gekomen zijn, heb ik gisteren nog eens naar mijn kennis gebeld (die de adapter vast gesoldeerd heeft) en die zei dat het geen probleem voor hem was om de batterij er uit te halen, dus dat is gebeurd en hij zet ze er straks terug in.
Als dat klaar is hoop ik dat er wat veranderd is.
Waarom ik de batterij niet zelf verwijderd heb? omdat ze erin gesoldeerd zit en ik daar geen verstand van heb, dus laat ik het aan een vakman over, hij doet tenslotte niets anders dan aan tv , stereo en alle huishoud apparaten werken voor zijn beroep, dus dat ik meegenomen.
Tot later met hopelijk goed nieuws.

Hallo allemaal.

Heb juist de laptop terug in elkaar gestoken nadat de batterij een nacht eruit geweest is, en nu is het gelukt om terug in de bios te geraken dus hopelijk is alles in orde nu.
Ik heb in de bios de datum en het uur aangepast en wil nu weten of ik nog wat anders moet doen vooralleer ik xp home kan installeren;
Ik vertrek nu dus met een nieuwe harde schijf waar nog helemaal niets opstaat.
Kan ik nu opstarten van de cd xp, of moet er eerst nog wat anders gedaan worden.

Tot zo.

Je zal bij de 'boot volgorde' moeten instellen dat de cd-rom speler als first boot device staat.

Hallo maestro.

Ik was er al terug uitgegaan, ja ik ben een stommeling !

Nu heeft hij verder opgestart en staat is er een zwart scherm met bovenaan,

To boot to the IBM Rescue and Recovery Environment ,Press 11

Dit heb ik nog niet gedaan omdat er anders mischien weer wat mis loopt

Kan jij me vanaf hier verder helpen.

Ik start dus met een lege nieuwe hd en er staat niets meer op de laptop.

Thanks

Je zult op Maestro moeten wachten.
Hiermee breng ik je vraag weer bovenaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan