• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vervangen jaartal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blommo

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Hoi Hoi,

Ik heb een bestand dit zit vol met formules gekoppeld aan ander werkbladen.
In alle formules staat het jaar 2014.
Dit wil ik graag vervangen naar het jaar 2016.
Als ik dit doe vraagt hij mij om elke cel te bevestigen.
Op het werkblad staan wel duizend formules dus daar ben ik niet zo happig op.
In office 2003 kon ik wel ineens alle formules omzetten met de functie vervangen maar nu heb ik office 2013 en hier werkt dit niet bij.

kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe.

In de bijlage een stukje gekopieerd uit mijn vakantieplanning
sommige namen zijn al een stukje omgezet

alvast bedankt

groet Blommo

Bijlagen

Zet je berekening even op handmatig en na het zoeken en vervangen weer op automatisch...

Je kunt de formules ook nog wat eenvoudiger maken nu je overgestapt ben van office 2003 naar office 2013
Code:
=IFERROR(VLOOKUP(D$3;'P:\Algemeen\In en Ompak & Assemblage\Verlofkaarten\Verlof V&A 2016\[2016 Blom, PEA Patrick.xls]Vak. overz.'!$L$1:$N$65536;3;FALSE);0)

Hoi Hoi,

Heb de berekening op handmatig gezet maar hij blijft vragen om ieder vak opnieuw te bevestigen.
Is er nog iets wat ik aan of uit moet zetten??

groet Blommo
Zet je berekening even op handmatig en na het zoeken en vervangen weer op automatisch...

Hoi Hoi,

Formules in het Engels pakt hij niet
Kan ik dit ook ergens aan en uit zetten.

groet Blommo

Hoi Hoi,

Heb de berekening op handmatig gezet maar hij blijft vragen om ieder vak opnieuw te bevestigen.
Is er nog iets wat ik aan of uit moet zetten??

groet Blommo

Ginger, je schrijft:
ik heb het geprobeerd in excel 2010.
bij mij helpt het niet.
heb jij het uitgeprobeerd?

@SylvesterPonte @Blommo, nope... ik had m'n voorstel niet uitgeprobeerd. Ik wist namelijk ff niet dat je een link hebt naar een ander workbook (zat op m'n tablet te kijken en kan dan geen bijlages openen). Dan krijg je inderdaad de updatevraag. Als de link naar slechts 1 workbook is, moet je die ff openen. Je zal zien dat het updaten dan heel snel gaat (of dat zelfs de vraag niet wordt gesteld).

Je zult er eerst wel voor moeten zorgen dat de bestanden waarnaar na aanpassing van de formule wordt verwezen, aanwezig zijn op je systeem.
Een onjuiste verwijzing wordt altijd afgestraft met een dialoogscherm om het goede bestand te selecteren.
Kijk dus eerst nog eens goed naar de correctheid van de paden.

Code:
Sub M_snb()
   ThisWorkbook.UpdateLinks = 2

For Each it In UsedRange.Cells.SpecialCells(-4123)
      it.Formula = replace(Replace(it.Formula, " 2016", " 2018"),"[2016","[2018")
   Next

ThisWorkbook.UpdateLinks = 3
End Sub

Hoi Hoi,

Had inderdaad een verkeerde link aan het bestand hangen.
Als ik de eerste regel aanpas en dan doorsleep vraagt hij ook om de waarden bij te werken.
Het werkt wel maar vergt wel meer werk als voorheen.

Groet Blommo
Iedereen bedankt voor zijn of aar inbreng

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan