Vervangen Moederbord Welke ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen,

Ik zou ook de asus nemen de msi is ook nog een micro bord

De asus.
Deze heeft een nieuwe chipset, een PCI-e 2.0 x16 slot, is een ATX formaat en kan geheugen aan tot DDR2 1066 ondersteuning.

De MSI is een micro ATX, heeft een oudere chipset, heeft een pci-e- x16, tot DDR2 800 ondersteuning.

De asus is een stuk "moderner"

Daarnaast meen ik mij te herinneren dat de chipset van de MSI (G31) géén USB 2.0 ondersteunt, hetgeen de chipset van de Asus (P43) wél doet.

Nou............... als ik persoonlijk voor de keuze zou staan, zou die wellicht op de MSI vallen. Ik heb al heel wat plankjes in mijn pc'tjes gehad sinds midden jaren '80 en als er één merk is waarmee ik ALTIJD gezeur heb gehad v.w.b. de onboard sound dan is het wel Asus. (Heeft in 2 van mijn pc's gezeten, waaronder mijn huidige pc) Geluid alleen maar uit 2 speakers te krijgen, wát ik ook probeerde en geloof mij, dat lag / ligt niet aan mijn pc vaardigheden (denk ik........)

In mijn huidige pc zit ook een Asus plankje (voor de allerlaatste keer dus......) en het geklooi om het 5.1 geluid ook écht uit 5 speakers te krijgen heeft ertoe geleid dat ik na 2 jaar pielen besloten heb om een simpel Audigy PCI geluidskaartje te plaatsen waarna ik EINDELIJK 5.1 geluid had.

Maar idd. objectief gezien is de Asus verreweg het bordje om aan te bevelen.

Laatst bewerkt:
Dat is dus meer een persoonlijke ervaring :)
Ik gebruik al sinds mijn eerst zelf "gebeunde" PC alleen maar Asus bordjes.
Nooit geen props gehad. Ook niet betreft het onboard geluid en de combinatie onboard / losse kaart.
ALtijd plug en play (behalve het geluid even instellen in Windows)

Maarja dat was voor mij niet halverwege de jaren 80 :P Toen speelde ik nog met knikkers en autootjes hehehe

Mogelijk wat minder subjectief (?) : Klik (335.000 pagina's met 'probleemhouders')

Ik heb in de twee jaren van klooien (2008 en 2009) ;) (tot de aanschaf van een PCI Audigy kaartje) wellicht vele honderden pagina's mogelijke oplossingen doorgespit. Resultaat ? Een PCI kaartje van € 29,95.

Laatst bewerkt:
Ja er zullen heus wel problemen voorkomen, maar dat is niet erg merk gerelateerd (i.m.o.)
ALs je bv bij jou zoek link het Asus veranderd in MSI / Gigabyte ect krijg je ook hele was lijsten.

Gigabyte 342000
MSI wel wat minder maar nog steed 165000

DIt ligt waarschijnlijk ook aan de verkoop van een bepaald merk zelf

Maarja als de TS problemen krijgt weet hij het forum te vinden ;)

Laatst bewerkt:
Nou............... als ik persoonlijk voor de keuze zou staan, zou die wellicht op de MSI vallen. Ik heb al heel wat plankjes in mijn pc'tjes gehad sinds midden jaren '80 en als er één merk is waarmee ik ALTIJD gezeur heb gehad v.w.b. de onboard sound dan is het wel Asus. (Heeft in 2 van mijn pc's gezeten, waaronder mijn huidige pc) Geluid alleen maar uit 2 speakers te krijgen, wát ik ook probeerde en geloof mij, dat lag / ligt niet aan mijn pc vaardigheden (denk ik........)

In mijn huidige pc zit ook een Asus plankje (voor de allerlaatste keer dus......) en het geklooi om het 5.1 geluid ook écht uit 5 speakers te krijgen heeft ertoe geleid dat ik na 2 jaar pielen besloten heb om een simpel Audigy PCI geluidskaartje te plaatsen waarna ik EINDELIJK 5.1 geluid had.

Maar idd. objectief gezien is de Asus verreweg het bordje om aan te bevelen.

wat geluid betrefd ik heb er een losse Soundblaster X-Fi Xtreme Gamer in zitten
En eventueel een Sitecom PCI Card 10/100/1000 Mbps netwerkkaart

Laatst bewerkt:
nu ben je toch wel overtuigd he 4x da asus :d:d

toch nog een vraag want als ik er over nadenk heb ik sinds dat de Asus moederbord er inzit allerlei (kleine) probleempjes gehad
mijn pc liep niet zo als met het vorige moederbord.

zijn er nog alternatieven dan de twee die Paradigit geeft

iemand een voorstel

Wel een paar honderd. Kwestie is denk ik meer een beetje uit welke borden jij van de garantieverstrekker mag kiezen.

Wel een paar honderd. Kwestie is denk ik meer een beetje uit welke borden jij van de garantieverstrekker mag kiezen.

Geen garantie mijn oude is bij Paradigit vervangen door deze en zoals zij zeggen daar zat 3 maanden reparatie garantie op
en die was voorbij.

dus ga ik er zelf een nieuwe kopen

PS
ook geen fabrieksgarantie :evil:

In jouw startbericht schreef je :
onder garantie word mijn moederbord vervangen de keuze heb ik uit deze twee.
kan iemand me vertellen welke beter is of dat he niets uitmaakt welke van de twee[/url]

Net hierboven (om 13.56 uur) schrijf je:
Geen garantie mijn oude is bij Paradigit vervangen door deze en zoals zij zeggen daar zat 3 maanden reparatie garantie op
en die was voorbij.

dus ga ik er zelf een nieuwe kopen

PS
ook geen fabrieksgarantie :evil:
Ehh, nu raak ik ietwat verward? Ik geloof niet dat de beide berichten 'in lijn' zijn met elkaar?

Laatst bewerkt:
In jouw startbericht schreef je :

Net hierboven (om 13.56 uur) schrijf je:
Ehh, nu raak ik ietwat verward? Ik geloof niet dat de beide berichten 'in lijn' zijn met elkaar?

mijn fout ik dacht dat ik fabrieks garantie had maar de reparatie garantie krijg je voor 3 maanden die waren dus voorbij ik was naar de winkel gegaan omdat ik geen internet meer had dit was zoo wees het onderzoek uit een kapot ethernetkaart die zit vast op het moederbord
dus repareren gaat niet wel een nieuw moederbord maar omdat de 3 maanden raparatiegarantie voorbij was had ik pech
ook de fabrieksgarantie was niet aan de orde zij men bij Paradigit.

heb een mail gestuurd naar Asus wat zij kunnen doen maar nog niks gehoord

Laatst bewerkt:
Oké helder. In dat geval denk ik toch (los van mijn subjectieve mening) dat het merk Asus de beste keuze is. Immers heel veel mensen kopen Asus en Asus staat verder prima bekend.
Probleem met pc (rand)hardware is ook wel een beetje dat wanneer je maar hard genoeg zoekt, je van ek merk wel één of meerdere forums kunt vinden waar 'probleemhouders' zitten.
Wat dat betreft is uitgaan van de 'grootst gemene deler' misschien het handigst en die grootste gemene deler 'zegt' (naar mijn bescheiden mening) van Asus dat het een erg goed produkt is.
Om het je toch wat lastiger te maken: ;) :D óók de merken MSI, Gigabyte en de 'eigen' plankjes van Intel hebben een uitstekende naam.

Oké helder. In dat geval denk ik toch (los van mijn subjectieve mening) dat het merk Asus de beste keuze is. Immers heel veel mensen kopen Asus en Asus staat verder prima bekend.
Probleem met pc (rand)hardware is ook wel een beetje dat wanneer je maar hard genoeg zoekt, je van ek merk wel één of meerdere forums kunt vinden waar 'probleemhouders' zitten.
Wat dat betreft is uitgaan van de 'grootst gemene deler' misschien het handigst en die grootste gemene deler 'zegt' (naar mijn bescheiden mening) van Asus dat het een erg goed produkt is.
Om het je toch wat lastiger te maken: ;) :D óók de merken MSI, Gigabyte en de 'eigen' plankjes van Intel hebben een uitstekende naam.

Het is de Asus P5QLD Pro geworden

allemaal bedankt voor de tips :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan