Vervangen Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

natascha26

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
Ik heb hier een pentium 4 met een socket 478 moederbord (shuttle av40v12)

Nu heeft na een lange periode van opstartproblemen en andere kleine dingen mijn moederbord het begeven. Heb de voeding al vervangen die was het niet.

Nu is mijn vraag het volgende. mijn huidige moederbord maakt gebruik van de volgende chipset: VIA p4x266/8233.

Moet het nieuwe moederbord persee hetzelfde chipset gebruiken of mag een andere chipset ook? Als op het nieuwe moederbord dan in ieder geval de socket en de fsb maar overeen komen?

ik hoor het graag

Ik heb hier een pentium 4 met een socket 478 moederbord (shuttle av40v12)

Nu heeft na een lange periode van opstartproblemen en andere kleine dingen mijn moederbord het begeven. Heb de voeding al vervangen die was het niet.

Nu is mijn vraag het volgende. mijn huidige moederbord maakt gebruik van de volgende chipset: VIA p4x266/8233.

Moet het nieuwe moederbord persee hetzelfde chipset gebruiken of mag een andere chipset ook? Als op het nieuwe moederbord dan in ieder geval de socket en de fsb maar overeen komen?

ik hoor het graag

bij het aanschaffen is het van een nieuw mobo is het belangrijk om idd te kijken naar de socket, voor jouw 478 en naar de fsb.

ja maar uh
met socket 478 zul je niet echt ver komen lijkt mij
dat word waarschijnlijk een bordje met agp.

dat wordt idd een bordje met agp, maar ik heb een goeie agp kaart. en ik ben geen vervent gamer dus hoef ik nog geen pci

oke dan.
maar hoe sit het eigenlijk met de nieuwe proc.
of hou je de oude erin want er zijn niet zulke hele snelle procs voor s478.

Hoi !

478-bordjes zijn op Marktplaats nog genoeg te vinden !

Als je goedkoop klaar wilt zijn tenminste.

Let dan ook even op of je geheugen overzetbaar is, en op de form-factor(ATX -miniATX)

Greetz,

arry.

ik heb een p4 2ghz processor dus lijkt mij nog wel snel genoeg.

de borden die momenteel op marktplaats staan komen over het algemeen niet overeen met wat ik moet hebben.

Ik heb nu een aantal mooie gezien maar die hebben allemaal een andere chipset en ik wist dus niet of dat zou werken.

2ghz single core???????????:confused:
of dualcore:rolleyes:
met de single word het niks met gamen.

kijk ook naar de maximum processor snelheid dat je mb aankan

Kijk altijd of die hoger is of gelijk aan de processor snelheid zelf.

2ghz single core???????????:confused:
of dualcore:rolleyes:
met de single word het niks met gamen.

Zoek jij even een 478 socket dual core processor die voor een PC is bedoeld.:confused:
Ga jij maar lekker gamen, de TS zoekt gewoon een vervangend bordje.

ik heb een p4 2ghz processor dus lijkt mij nog wel snel genoeg.

de borden die momenteel op marktplaats staan komen over het algemeen niet overeen met wat ik moet hebben.

Ik heb nu een aantal mooie gezien maar die hebben allemaal een andere chipset en ik wist dus niet of dat zou werken.

De chipset maakt in zovere uit, dat bij hetzelfde merk je windows niet opnieuw hoeft te installeren, nadeel, ze zijn moelijk te verkrijgen.

Er zijn wel een paar Asrock borden met een Via chipset, dan hoef je deze alleen te vervangen.

ik heb via marktplaats een ander moederbord op de kop kunnen tikken. wel een andere chipset maar dat lijkt mij dus geen probleem.

Nu heb ik alles over gezet..stroom erop en aanklikken maar er gebeurd niets en dan ook echt helemaal niets.

Wat heb ik fout gedaan??

ik heb via marktplaats een ander moederbord op de kop kunnen tikken. wel een andere chipset maar dat lijkt mij dus geen probleem.

Nu heb ik alles over gezet..stroom erop en aanklikken maar er gebeurd niets en dan ook echt helemaal niets.

Wat heb ik fout gedaan??

heb je de powerknop enzo aangesloten? de ram juist aangesloten?

ik heb de powerknop aangesloten maar misschien niet helemaal correct. Ik heb geen boekje erbij en op het bord zelf kan ik niet voor 100% duidelijk zien hoe de dingetjes erop moeten.

Kan het enkel en alleen daaraan liggen? ik hoop het.

Het gaat hier om een matsonic ms9377c+

De ram juist aangesloten?? dat is het geheugen toch?? daar ken je toch niets fout mee doen ??

Niets meer te vinden van Matsonic, overigens kun je best een miskoop hebben gedaan.:rolleyes:

Wat mankeerde er aan een nieuwe Asrock?:confused:

ik heb de powerknop aangesloten maar misschien niet helemaal correct. Ik heb geen boekje erbij en op het bord zelf kan ik niet voor 100% duidelijk zien hoe de dingetjes erop moeten.

Kan het enkel en alleen daaraan liggen? ik hoop het.

Het gaat hier om een matsonic ms9377c+

De ram juist aangesloten?? dat is het geheugen toch?? daar ken je toch niets fout mee doen ??

wel als je meerdere slots hebt voor bv ddr en ddr2, ddr3...
mss kan je op de fabrikant van je mb een handleiding downloaden?
maar meestal staat het op het moederbord zelf gedrukt, pwrb

ik denk dat ik idd de powerknop niet goed aangesloten had. Ik heb hem nu een pinnetje opgeschoven en alles lijkt te werken...wel even windows opnieuw installeren dat wel.

Alleen werken nu de lichtjes niet dat je weet dat die aanstaat maar dat geeft niets

Een nieuw moederbord was nog even te duur voor mij..

Maar ik denk dat alles goed gaat komen zo..alvast bedankt voor al jullie hulp...Als dit forum er niet was had ik nooit zoveel geleerd..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Voor de ledjes: even de twee draadjes omdraaien (+ en- ).

Succes,

Harry.

Dank je wel Harry

dat zal ik later wel een keer doen dat vind ik niet zon ramp...de rest werkt dat vind ik het belangrijkst..:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan