Vervangen netwerkkaartje laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo,

M'n laptop heeft kuren die misschien met het netwerkkaartje te maken hebben. Hij hapert zeer frequent, maar dat doet ie alleen als ik via het netwerk op internet zit. Standalone geen klachten. Het netwerk is 820.11g, de laptop heeft geintegreerde wireless netwerkkaart van 820.11b. Heb bedacht dat het daar misschien mee te maken heeft. Ik wilde een snellere netwerkkaart installeren, 820.11g ipv b dus.
Verschillende kleppen op onderzijde opengeschroefd. Onder de ene zit memory (met daaronder zo te zien moederbord, maar memory zit vast, dat ga ik er niet afhalen). Onder de andere zit de harde schijf. Die eruit gehaald, maar geen netwerkkaartje te zien. Ook in de insteeksleuven op achterzijde laptop geen netwerkkaard. Betekent geintegreerd misschien dat de netwerkkaart op het moederbord vast zit? Dan kan ik vervanging dus wel vergeten. Ik heb een fujitsu siemens amilo m7400. Van hun website word ik ook niets wijzer.

Weten jullie hoe dat zit met een geintegreerde wireless lan kaart in een laptop?
Alvast bedankt!

Josepha

geintegreerde wireless netwerkkaart zit vast in jouw laptop.
Deze zit ergens op het moederbord vast, kast loshalen en los solderen is een mogelijkheid maar zou ik niet doen.
Je kunt hem wel uitschakelen en dan eventueel een pmcia kaart er in stoppen.

Je hebt ook al een hijack log gemaakt en geplaatst om na te laten kijken door de experts.
Zo nee dan zou ik dat eens doen.

hoi Puppy,

was al bang dat ie vast op het moederbord zat.
ik heb inderdaad een sleuf opzij waar nu een dummy inzit, daar zal dan die pmciakaart wel in kunnen.
Hoe schakel ik die geintegreerde kaart eigenlijk uit?

Bedankt voor de tip over hijackthis! Ik ga altijd rechtstreeks naar de forumpagina en had dit dus gemist. Voortaan toch eens wat vaker via home binnenkomen. De site van hijackthis is helaas uit de lucht. Jammer, want ik zou graag eens een log laten nakijken. Heb zojuist trouwens spybot geinstalleerd en scan gedaan. Hij vond 6 items die adaware niet had gedetecteerd.

groeten,
Josepha

Laatst bewerkt:
De geintegreerde kaart kun je in de bios of in apparaatbeheer uitzetten

aha, gevonden in apparaatbeheer. Thanks!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan