vervangen of updaten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

bolletobie

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2008
Berichten
63
ik heb mijn pc nu 2 jaar en hij begint het moeilijk te krijgen met de nieuwe games.

ik zit te twijfelen om het systeem te updaten, daarbij denk ik aan een nieuw moederbord, prosesor en video kaart.

mijn systeem bestaat nu uit,

- moederbord - M2N-MX
- prossesor - AMD anthlon 64 3800+
- video kaart - Nvidia GeForce 8500 GT
- Geheugen - 3 Gb

het moet een game pc worden/blijven.
 
Als je dat wil vervangen kan je (denk ik) beter een nieuwe pc bouwen/laten maken.
Je kan dan ook weer andere problemen krijgen als je update bijvoorbeeld de voeding.
Je kan het denk ik wel in dezelfde case bouwen.

Trouwens, wat is je budget?
 
mijn budget is rond de 500 a 600 euro.

het is natuurlijk goedkoper om te updaten. maar dan zou er ook een nieuwe voeding in moeten want ik heb nu een 400 watt voeding en die gaat dat niet trekken.

wat is aan te raden voor het bedrag wat ik tot mijn beschikking heb??
 
voor dat geld kun je je behuizing houden.
een 4850 van gigabyte (oc core van 625 naar 700mhz--->standaard) blijft koel (€105
een leuk moederbordje (€80)
amd phenom II x3 (€125)
voeding kan wel een corsair cx400 worden.
 
wat ik nu bij elkaar gezocht heb is

- AMD Phenom II x4 955 Blackedition
- Asus ENGTX275 / HTDI / 896MD3
- Asus M4N78PRO

en als cooler Nexus XiR 3500 Copper

is dit een beetje mooi systeem of is het echt verscrikkelijke keuze:confused::D
 
niemand die zegt niet aan beginnen dus ;)

en de cooler is vervanger voor een ASUS Silent Knight II
 
De videokaart is goed, de processor ook niets op aan te merken. Let je wel op dat je het juiste RAM geheugen hebt? Een Phenom II kan namelijk zowel op AM2+ (met DDR2 geheugen) als AM3 (met DDR3 geheugen) geplaatst worden.

De koeler.. Tjah.. Persoonlijk zou ik toch voor een Scythe Mugen 2 gaan. Moet je wel even kijken of ie in je kast past want hij is wel vrij fors.

Edit: de Asus Silent Knight II is ook niet slecht.. De Mugen 2 is alleen beter :p
 
Laatst bewerkt:
Koeler heb ik nog nooit van gehoord. (ik ken nexus wel hoor)

En je geheugen wil je vasthouden? Welek specs heeft het?

(edit: wel knap dat ronald en ik op precies hetzelfde moment ongeveer hetzelfde zeggen. alsof we het hebben afgesproken...)
 
Laatst bewerkt:
Koeler heb ik nog nooit van gehoord. (ik ken nexus wel hoor)

En je geheugen wil je vasthouden? Welek specs heeft het?

(edit: wel knap dat ronald en ik op precies hetzelfde moment ongeveer hetzelfde zeggen. alsof we het hebben afgesproken...)

Misschien voelen we elkaar wel aan :D
Haha geintje.

Even on-topic: geheugen past hoor, maar er kan tot 1066 MHz in, maar dat gaat niet dual channel werken ivm de JEDEC standaard ofzo en wordt teruggeklokt naar 800, alleen dan met betere timings. Welk geheugen heb je nu precies?
 
ik heb uit het hoofd want ik kan het even niet zo snel vinden.

- Funprice ddr 2 800 mHz 1 g 2x
- ?merk? ddr 2 667 Mhz 512 mb 2x
 
Dat schiet niet echt op. B-merken op verschillende snelheden, waarschijnlijk met slechte timings. Je kunt dan beter nieuwe kopen:
http://www.alternate.nl/html/produc...?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-1066

Zoiets bijvoorbeeld. Het gaat wel teruggeklokt worden naar 800 MHz, alleen de timings blijven hetzelfde en zijn dus vrij goed begrijp ik.
Waarom het teruggeklokt wordt: heeft iets te maken met de JEDEC standaard, dat 1066 MHz niet in dual channel kan lopen. Wat het verder inhoud heb ik geen idee van.
 
waar kun je het in merken dat je slecht geheugen hebt want ik merk daar volgens mij nu niet heel veel van.

ik zou eens naar geheugen gaan kijken als ik daar geld voor heb :p eerst hier voor het geld bij elkaar krijgen en als het goed is heb ik dat morgen :D
 
Ik heb nu ook wel top of the line werkgeheugen gepakt hoor.
Je kan ook 2 (of 4) simpele latjes van Kingston op 800 MHz pakken, dat scheelt weer geld:
http://www.alternate.nl/html/produc.../?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-800

De timings zijn wat minder dan de 1066 latjes en het is allemaal net wat minder, maar Kingston is desalniettemin nog steeds een A-merk en dit geheugen is ook gewoon goed.

Edit: de situatie die jij nu hebt is dat 1 latje of half werk verricht (de 800 wordt teruggeklokt), of de 667 wordt overgeklokt naar 800 MHz maar heeft verschrikkelijke timings waardoor het nogsteeds niet allemaal van de grond komt.
Daarnaast is Funprice ofzoiets ook niet echt geweldig denk ik, de naam klinkt al raar.. Funprice..

Conclusie: 2 merken, 2 snelheden en 2 groottes. Niet echt handig dus :p
 
Laatst bewerkt:
mijn vraag gaat op opgelost want ik heb mij systeem besteld ik heb wederom de cooler vervangen, ditmaal voor een Scythe Mugen 2 omdat het aangeraden werd en hij nog goedkoper is ook :thumb:.

Bedankt;):thumb::D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan