vervangen Picasa

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
In Picasa 3 zit een hardnekkige fout (bij het afdrukken), ik zou het programma bijgevolg willen vervangen door een nieuwe Picasa, in de hoop dat de fout dan hersteld is. Maar natuurlijk wel met behoud van de huidige foto's. Hoe kan ik dat doen? Het gaat om Picasa 3.9 (een recente updating). Kan ik bijvoorbeeld gewoon Picasa downloaden en dus overschrijven, in de hoop dat de daar opgeslagen foto's behouden blijven?
 
Foto's staan toch gewoon op je schijf.
Je kan gewoon updaten.
 
Lees een beetje onderin deze link. Klik Maakt u zich geen zorgen enz enz.

Tekst: uw originele foto's worden door Picasa altijd behouden. Uw fotobewerkingen kunnen alleen in Picasa worden bekeken totdat u besluit uw wijzigingen op te slaan. Ook dan wordt in Picasa een nieuwe bewerkte versie van de foto gemaakt. Het origineel wordt niet gewijzigd.

Klikje voor tips die je wellicht nog kunt gebruiken.

Maar dat afdrukken kan ook liggen aan je printer instellingen. Druk eens een andere foto af buiten Picasa om, wat doet je printer dan.

Bijvoorbeeld een plaatje van internet o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt toch een backup?
Daar kun je toch altijd op terugvallen...

En: de integratie met de cloud wordt zo sterk dat mensen haast niet meer weten waar het staat...
Zet het gewoon thuis op je eigen pc, maak een backup en zet die het liefst bij iemand neer die je vertrouwd.
Hopelijk vertrouw je zo iemand meer.. dan al die onbekenden achter een cloud versie... of doe je dat blindelings... ?
Je kunt altijd een zip versie met een sterk wachtwoord in de cloud zetten als extraatje...
 
Dat heb ik al gedaan, maar de fout blijft. Kan ik geen volledige nieuwe versie van het programma downloaden waarbij de data blijven staan? (ik weet wel dat de foto's zelf op de harde schijf staan maar in Picasa staan ze op datum gerangschikt)
 
Nee, ik heb alleen onlangs een uploading naar 3.9 gedaan. Ik wil een nieuwe Picasa wel downloaden volgens jouw link. Ik neem aan dat ik dan de huidige versie op de pc overschrijf en dat ik dat dan zonder problemen kan doen?
 
Zoals gezegd, ja dus alhoewel ik twijfel of het verschil maakt met een update.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan