• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vervangen van inhoud met CTRL+H

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedemorgen,

Vaak maak ik gebruik van de toetsencombinatie CTRL+H als ik in een selectie iets moet vervangen. Ik kies dan een aantal cellen en vervang met CTRL+H bijv. het getal 50 door 100. Tot zover geen enkel probleem, maar nu heb ik het volgende probleem:
Als ik in een kolom een aantal datums heb staan bv. 01/05/13, 07/05/13, 09/05/13, enz. (dus allemaal verschillende inhoud). Als ik al deze datums in mei wil vervangen door 30/05/13 dan gaat dit niet met CTRL+H of ik moet het doen per verschillende datum. Het is juist zo gemakkelijk als je meerdere datums tegelijk kunt vervangen. Is er een manier om toch de verschillende datums gelijktijdig te selecteren en dan te vervangen door 30/05/13?

Ik ben benieuwd.

Gr.
Eric
 
Als ik het goed heb begrepen dan lukt dat natuurlijk wel:

**/05/ vervangen door 30/05/
 
Goedemorgen Cobbe,

Bedankt voor de snelle reactie. Helaas werkt deze oplossing niet. Als ik op "Alles vervangen" klik dan krijg ik een foutmelding.
(zie bijgevoegd bestand).

Doe ik iets fout?
 

Bijlagen

  • Vervangen inhoud.xlsx
    210,2 KB · Weergaven: 47
Ja je doet iets mis je moet zoeken naar **/05/ en vervangen door 30/05/ en niets anders.
Dus niet zoeken naar **-05.
 
Of je kunt deze formule gebruiken:
Code:
=DATE(YEAR(C2);MONTH(C2);30)
Je hebt dan wel een extra kolom nodig; ik weet dus niet of dat een probleem is.
 
Vervangen met CTRL+H

Allemaal bedankt, het probleem is opgelost.

Met de formule van Popipipo werkt het perfect. Helaas, ondanks dat ik ook Excel 2010 heb, krijg ik het met CTRL+H niet voor elkaar.
Sorry gast0224, maar toch bedankt voor het meedenken. Het was echt niet mijn bedoeling om zo kortaf te zijn.

Gr.
Eric
 
Laatst bewerkt:
Het zou leuk zijn als je met de medeforumgebruikers deelt hoe het is opgelost. Dat is nl. het doel van zo'n forum. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan