vervanger van Expression web 4 en Bluegriffon

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Deze twee programma's kan ik nergens meer vinden, waarschijnlijk te oud. Wat is een verkrijgbaar simpel programma om mijn website te wijzigen of bij te houden? Ik gebruik gewoon html en bijvoorbeeld geen Wordpress.
 
Is al wel vijf jaar oud. Dus de vraag is of de sites er nog netjes uitrollen ;-).

Wat houd je tegen om Wordpress te gebruiken? Dan heb je meteen een zee aan add-ons om je website mee te verrijken. Of ben je meer het type wat lekker met HTML en CSS in de weer gaat?
 
Ik heb het gedownload maar als ik het van de map downloads verplaats naar mijn c schijf is de map leeg. Ik weet niet hoe Wordpress werkt. Kan ik met mijn bestaande website, gemaakt met html gewoon verder gaan met Wordpress?
 
Installeren op je webhosting en gaan met die banaan:

Kijk hier eens:

Uiteindelijk kan jezelf een thema (theme) aanmaken met jouw layout, maar je kan ook kiezen uit andere thema's. Ik weet niet hoe jouw layout eruit ziet, maar misschien zijn die aangeboden theme's misschien wel wat fancy'er dan jouw layout?
Dus bij Wordpress.org moet je de boel downloaden, op je PC uitpakken, en alles uploaden naar je webhosting.
Daarna moet je bij je webhosting een MySQL/MariaDB database aanmaken, en dan naar je domein surfen. De rest spreekt vanzelf.
 
Ik begrijp nu dat je Wordpress bij je website provider moet neerzetten. Ik probeer Wordpress gewoon in mijn map program files te zetten en dan mijn website te bewerken en dan de bewerkte website naar mijn webhosting te uploaden. Ik vind trouwens in mijn Wordpress in de map program files geen opstart file of het is niet goed uitgepakt.
 
Dat WordPress installeren is (voor de eerste keer) helemaal niet gemakkelijk als door @Aar wordt gesuggereerd...
Welke provider heb je, soms kun je vanaf een dashboard of zo ook WordPress installeren.
Ik zou anders maar even verder gaan met Bluegriffon, lijkt me sterk dat html niet meer zou werken.
 
Ik begrijp nu dat je Wordpress bij je website provider moet neerzetten. Ik probeer Wordpress gewoon in mijn map program files te zetten en dan mijn website te bewerken en dan de bewerkte website naar mijn webhosting te uploaden. Ik vind trouwens in mijn Wordpress in de map program files geen opstart file of het is niet goed uitgepakt.
Waarom doe je dat?
Lees nou dit eens door:
 
Dat WordPress installeren is (voor de eerste keer) helemaal niet gemakkelijk als door @Aar wordt gesuggereerd...
Welke provider heb je, soms kun je vanaf een dashboard of zo ook WordPress installeren.
Ik zou anders maar even verder gaan met Bluegriffon, lijkt me sterk dat html niet meer zou werken.
Wordpress installeren is echt niet moeilijk. Als je met FTP kan werken om een HTML-site neer te zetten, dan is Wordpress uploaden ook geen probleem. Zat handleidingen op internet anders.....

Test het eerst even uit op een aangemaakt subdomeintje of een map. Experimenteer er een aantal daagjes mee, lees je in, en je ziet hoe makkelijk het werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb uiteindelijk Kompozer geïnstalleerd en dat werkt. Waar vind ik en hoe installeert ik het Nederlandse taalpakket?
 
Laatst bewerkt:
@marcel0138 Met welke reden gebruik je software die na 2010! geen updates meer gehad heeft? De wereld van websites is in 15 jaar flink veranderd, waaronder Responsive Webdesign, zodat je site zich schaalt naar het formaat van je scherm, zoals op smartphones en desktops.

En wat schort er aan Wordpress of een ander Content Management Systeem waar je jouw site online mee kan beheren via een mooi beheer-dashbord? Steeds meer mensen die dat nog niet gebruiken stappen hierop over. Vooral vanwege de veelzijdigheid, zoals het eenvoudig aanbrengen van contactformulieren, pagina's, en de ruime aanwezigheid van verdere add-ons.
 
Laatst bewerkt:
Wordpress schijn je bij je website provider te moeten installeren maar ik wil mijn opstart website wijzigen die lokaal op mijn pc staat.
 
@marcel0138 Hoe bedoel je: 'Opstart website wijzigen die lokaal op je PC staat?'

Je kan ook Wordpress lokaal op je computer draaien om mee te testen/ontwikkelen.
 
Wellicht erg off topic, maar zou jouwweb of iets dergelijks iets zijn?
Heb ik een tijdje een website gedraaid, is echt waanzinnig gebruikersvriendelijk. Met zeer weinig kennis heb je snel iets moois.
 
Wellicht erg off topic, maar zou jouwweb of iets dergelijks iets zijn?
Heb ik een tijdje een website gedraaid, is echt waanzinnig gebruikersvriendelijk. Met zeer weinig kennis heb je snel iets moois.
Is wel leuk, maar het nadeel is dat je echt gebonden bent aan de features van JouwWeb. En ook aan wat JouwWeb aanbiedt.
Als ze van de ene op de andere dag een betaald abo willen verplichten dan mogen ze dat.

Ik heb al eerder met een dergelijke site (Snappages) opeens gezien dat veel mogelijkheden opeens beperkt werden binnen een gratis abo-plan. Ook kan je niet je site eenvoudig porteren naar een eigen omgeving. Het is in mijn ogen leuk voor de ultieme beginner.
 
Laatst bewerkt:
Heb geprobeerd om Wordpress op mijn desktop te installeren maar zegt steeds dat de naam al bestaat als ik probeer in te loggen. Het schijnt met mijn Google account te maken te hebben.
 
Heb geprobeerd om Wordpress op mijn desktop te installeren maar zegt steeds dat de naam al bestaat als ik probeer in te loggen. Het schijnt met mijn Google account te maken te hebben.
Hoe bedoel je: Op je desktop? En waar en hoe probeer je in te loggen?
Wordpress is een web-applicatie, en verder heeft dit niks met Google te maken.
Je moet Wordpress uploaden via (S)FTP bij je hosting.
 
Laatst bewerkt:
Eerdere berichten hiervoor zegt dat je wordpress ook op je lokale computer kan zetten.
 
Eerdere berichten hiervoor zegt dat je wordpress ook op je lokale computer kan zetten.
Ja, dat kan. Maar dan moet je een lokale webserver draaien. Het is en blijft een web-applicatie.
Dat kan eenvoudig met bijvoorbeeld XAMPP, waarna je na installatie lokaal http://localhost kan benaderen, alsof het internet is.
In de map /htdocs kan je je wordpress-bestanden kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Nu is het mij duidelijk. Ik heb een website provider en volgens mij staat daar ook Wordpress op. Die moet ik dan aanzetten of activeren maar ik weet niet of ik dan een wijziging in mijn website kan maken omdat ik het alleen met html heb geschreven maar dat ga ik wel proberen. Allen dank voor het meedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan