Vervanging Grafische Kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

claan

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2009
Berichten
23
Opeens wilde mijn computer niet meer opstarten. Althans het opstartgeluid maakte hij nog, maar ook maakte hij een raar ratelend geluid bij het opstarten. Mijn beeldscherm gaf wel een groen lichtje en werkte dus nog normaal. Het probleem lag dus aan mijn grafische kaart. (Tenminste dit is mijn idee tot nu toe, mocht je hier een andere mening over hebben probeer de echte vraag dan ook nog te beantwoorden indien mogelijk).

Na veel onderzoek ben ik erachter gekomen dat mijn grafische kaart de GEFORCE 4 AGP 8X (Ti 4200) is. Mijn moederboord is een GIGABYTE GA-8SG667. Om nu mijn oude grafische kaart te vervangen, is het enige noodzakelijke toch dat deze kaart, net zoals mijn oude, een AGP grafische kaart is? Of zijn er nog andere mogelijkheden en/of noodzakelijkheden, De grootte van de kaart zal in ieder geval geen problemen op leveren omdat mijn oude kaart een hele grote (qua lengte en breedte) was die ook het slot onder zich op het moederbord bedekte.

Mijn idee was dus nu om of naar de plaatselijke computerzaak (http://www.selectron.nl) te gaan en daar een nieuwe kaart te halen en vervolgens zelf in te bouwen (of lijkt daar laten installeren jullie een beter idee?) of om een nieuwe kaart te bestellen via het internet en vervolgens zelf in te bouwen.

Mijn vragen concreet:
1. Is het zeker dat het probleem bij mijn grafische kaart ligt?
2. Wat zijn de noodzakelijke dingen die mijn nieuwe grafische kaart moet hebben?
3. Kan ik deze het beste via internet of lokaal bestellen?
4. Kan ik deze het beste zelf of laten inbouwen?

Bij voorbaat dank
 
er is een grote kans dat dit niet aan je grafische kaart ligt;

probeer eens je pc af te sluiten (stroomkabels eruit etc) en dan het batterijtje (er zit een klein rond zilver horlogeachtig batterijtje op je moederbord) van je moederbord te halen... laat deze er vervolgens 5 minuten uit (druk nog een keertje de aan/uit knop in (zonder stroom dus)), en stop daarna het batterijtje er weer in en probeer eens opnieuw te starten.
 
Je bedoelt dus gewoon de bios resetten? En daarmee gaat er aan informatie op de harde schijf toch niks verloren?
 
nee... ik bedoel niet de bios resetten, echt de batterij eruit... de bios zal wel gerest worden, maar ook zal alle stroom dus 'opgaan' hoe het precies werkt weet ik niet, maar heb er succesverhalen over gelezen :p

op de harde schijf gaat hierdoor niks verloren
 
Oké ik zal het vanmiddag uitproberen, ben op dit moment namelijk niet thuis :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan