Vervanging van een Intel Pentium 4 3,4Ghz naar een Intel® Core™ 2 Quad Q9650 3,0Ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ashketchum22NL

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Berichten
86
Heren van het goede leven,
Ik heb een vraag wat betreft de MSI MS-7091 uit de Medion Titanium MD 8080XL
Deze desktop pc bevat een Intel Pentium 4 3,4Ghz processor maar ik wil deze vervangen door een Intel® Core™ 2 Quad Q9650 van 3,0Ghz. is dit een verstandige keuze?

Gegevens over mijn moederbord heb ik aan dit bericht gehangen.

De site van de Quad Core processor is als volgt:
HTML:
http://www.alternate.nl/html/product/CPUs_Socket_775_Core_2_Quad/Intel(R)/Core_en_trade_2_Quad_Q9650/280149/?tn=HARDWARE&l1=Processoren&l2=Desktop

Kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,

Ash

PS: Misschien belangrijk om even te melden. Het Mobo geeft bij het starten heel groot het Intel Pentium 4 logo aan ik weet niet of dit van invloed is op de vervanging van de CPU.
 

Bijlagen

  • Eigenschappen MSI MS-7091 Moederbord van Medion Titanium MD 8080 XL.doc
    20 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
het is niet mogelijk om de processor te vervangen, daar de processor te modern is voor het moederbord. je zou dan een nieuw systeem moeten kopen.
 
Hoi !

In principe: niet aan beginnen; die OEM-bordjes hebben 'n aangepast bios waardoor allerlei benodigde functie's bij 'n CPU-update worden uitgeschakeld.
Anders gezegd: er is zeker geen bios-update beschikbaar die je nieuwe CPU ondersteunt.

Greetz,

Harry.
 
kort weg gezegt als ik jullie goed begrijp is het bijna niet mogelijk om een CPU op een OEM moederbord te vervangen
 
Hoi !

Zolang er geen bios-update voor beschikbaar is: nee !

En die gaat er niet komen: @Medion verkoopt liever 'n nieuwe PC !

Greetz,

Harry.
 
Supports Intel® Pentium 4 Prescott LGA775 processors in LGA775 package.
Supports up to Pentium 4 3XX, 5XX sequence processor or higher speed.
Supports Intel Hyper-Threading Technology.

vergeet het maar dit moederbord gaat geen Core 2 quad ondersteunen
 
@Snor:
er zijn wel bios updates die worden via MSI Live Update Online geinstalleerd:
http://eu.msi.com/service/download/

@firest0rm dank je voor de info, waar heb je die vandaan want ik zit zelf ook al de hele tijd op internet te zoeken enzo, maar ik vertrouw je volledig als je zegt dit gaat hem niet worden voor een quad core.
 
nope tis een programma voor MSI hardware die als het goed is de meest recente updates download voor die hardware. Dus voor een moederbord ook de meest recente bios versies.

Live update doesn't require a floppy or usb drive. I've used it several times. The key is to disable the firewall(s) and boot block in your bios. If you do this, it should work fine.
 
dus jij weet niet of er uberhaupt wel bios updates zijn?

nogmaals als ze niet zijn gemaakt zal een programma ze ook niet voor je downloaden

op de msi website zijn er geen updates van dit moederbord
 
Als het goed is zijn er wel updates geweest want daar heb ik meerdere mensen op het web over zien spreken. Het probleem is alleen dat ik niet weet van wanneer de laatste update is geweest en of die de nieuwste CPU's ondersteund.

Op de MSI Site is het mij nog niet eens gelukt om dit moederbord te vinden, laat staan om te kijken of er updates voor waren.
 
Hoi !

Tja, je kunt denken het beter te weten, maar 'n MSI-bios-update kun je echt niet installeren op 'n Medion-bordje!

Wel es gehoord van verschillende SLIC-tables etc.?

Maar voel je vrij het te proberen......

Greetz,

Harry.
 
Ik zeg niet dat ik denk het beter te weten. Dat antwoord bazeer ik alleen maar op hetgeen wat ik van andere mensen gelezen heb op internet.
Want voor wat ik gelezen heb zijn er dus wel mensen geweest die probleemloos updates van MSI voor hun Moederbord hebben gedaan. Hij is toch niet voor niks door MSI gefabriceerd. Ik vroeg me gewoon af of hij eventueel een Core 2 Quad ook aan zou kunnen.

En daarnaast stel ik anders de gehele vraag natuurlijk niet... Ik probeerde alleen zekerheid te krijgen voor ik daadwerkelijk 300 piek aan een processor uitgeef waar ik achteraf niks aan heb.

Bedankt voor het vertrouwen Harry....

Mvg,

Ash
 
Hoi !

Ik heb geprobeerd je uit te leggen dat je niet zonder meer 'n bios-update van MSI op 'n Medion-bord kunt gebruiken !
Dat kun je geloven of niet, maar ik verkondig hier geen zaken waarvan ik niet zeker ben.

Op internet kun je alles lezen: persoonlijk heb ik regelmatig 'n bios gemodificeerd zodat er meer mogelijk is, maar dat is a) niet ongevaarlijk (kans op mislukking is groot), en b) vergt 'n dermate computerkennis die ik bij jou niet verwacht aan te treffen, anders had je deze vraag niet hoeven stellen !

Greetz,

Harry.
 
Dat een Bios Flashen enige mate van voorzichtigheid bied dat weet ik maar al te goed, als het mislukt is het gedaan met het moederbord, en nee dat weet ik niet omdat ik het al eens gehad heb. Daarnaast heb ik genoeg mensen om mij heen die me daarbij kunnen helpen dus maak je daar maar niet druk om.

Verder raad ik je aan mensen op een andere manier te benaderen want zoals je bij je vorige bericht opende kon ik het nou niet echt waarderen.

Anyway bedankt voor de info.

Ash
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan