Vervanging van Snagit... wie heeft tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgroen1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
190
Al jaren gebruik ik voor het maken van screenshots en video opnames van het beeldscherm, Snagit. Fabrikant: Techsmith

Deze eigenschappen vind ik alleen bij Snagit:
1. mogelijkheid van webpaginas "te pakken" inclusief automatisch scrollen;
2. wegschrijven als pdf bestand;
3. video opnames te maken (wegschrijven als .mp4)

Snagit is daarentegen wel behoorlijk systeembelastend. Daarom eens kijken of er alternatieven zijn.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die een alternatief weten voor Snagit, en bovenstaande 3 punten ondersteund.

Hoor het graag.

gr,
Mathijs
 
"Snagit is daarentegen wel behoorlijk systeembelastend."
Ben benieuwd hoe jij dat vaststelt en hoe dat komt?
 
"Snagit is daarentegen wel behoorlijk systeembelastend."
Ben benieuwd hoe jij dat vaststelt en hoe dat komt?

1. installatiefolder snagit = 500MB+
2. Taakbeheer -> tabblad Opstarten -> Kolom Invloed op opstarten: veel

2019-10-29_13-21-26.png
 
Pas geleden heb ik Bandicam gebruikt. Werkt als een tiet!
 
500Mb is tegenwoordig helemaal niks meer natuurlijk, en dat Opstarten: Veel is omdat-ie in het begin even bezig is. Maar daarna werkt het prima. Tenzij je op een oud XT-tje werkt, dan kun je inderdaad beter een oudere versie pakken. Die ik overigens nog steeds prettiger vind werken.
 
"Kolom Invloed op opstarten: veel"
Precies zoals OctaFish schrijft. Het zegt niets over de belasting als het programma actief is. Als het in eerste instantie het opstarten vertraagt dan vertraag je het programma zelf bij het opstarten. Dat kun je zonder problemen doen in Glary Utilities > Opstart manager.

Werkt als een tiet! ? > Het loopt als een tiet!
 
Laatst bewerkt:
Screenpresso. Ook erg fijn in het gebruik.


Impact bij opstarten "Veel". Dat zegt mij als exacte denker nou eens helemaal niks. Want nergens ook maar enige definitie te vinden wat dit inhoud. En is dan ook alleen maar bij het opstarten.

500mb is in deze tijd helemaal niks. Zelfs de gemiddelde videodriver is groter.
 
Screenpresso. Ook erg fijn in het gebruik.


Impact bij opstarten "Veel". Dat zegt mij als exacte denker nou eens helemaal niks. Want nergens ook maar enige definitie te vinden wat dit inhoud. En is dan ook alleen maar bij het opstarten.

500mb is in deze tijd helemaal niks. Zelfs de gemiddelde videodriver is groter.

Ik heb Screenpresso net even geprobeerd. Het "pakken" van een lange website (voorbeeld nu.nl) krijg ik niet voor elkaar, en is bovendien nog een beta functie. Vind het zelf niet prettig werken.
Toch bedankt natuurlijk.
 
Pas geleden heb ik Bandicam gebruikt. Werkt als een tiet!

Heb Bandicam net gedownload en geprobeerd. Krijg het ook niet voor elkaar om Nu.nl in z'n geheel te pakken. Wordt hem dus niet voor mij. Toch maar bij Snagit blijven dus :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan