Vervelend persoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

svrensen

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Hallo,

Ik ben moderator op een site en daar zit een persoon op die het halfuur fatsoenlijk volhoud en vervolgens gaat spammen en vervelende dingen begint te zeggen.
Dit is al een half jaar aan de gang en telkens keert hij terug als hij een vaste ip ban heeft gehad.

Hoe los ik dit op? Want de beheerder weet ook niet goed hoe op te lossen.

Bvd

Hallo,

Kun je het account van de persoon niet verwijderen of het ip-adres blokkeren?

Mvg,

Martin de Groot

Dat doen we al de hele tijd maar toch keert hij telkens terug.

Het IP-adres blokkeren helpt niet. Je kunt n.l. via het TOR-netwerk inloggen. Dan heb je elke keer een ander IP-adres.

Dit valt niet op te lossen, wel kun je de capaciteit kwa moderators vergroten zodat er alert gereageerd kan worden wanneer iemand weer vervelend doet op je website.

Maar het is maar 1 iemand?
Nee, het is geen Retro hotel maar osmhulp.nl

Vraag verplaatst van Spellen naar Algemene Website Vragen; daar zitten de mensen met meer expertise op dit gebied :)

Net als royb3 ben ik bang dat er niet zo heel veel aan te doen valt. Als mensen het maar genoeg willen, dan kunnen ze alle maatregelen die je je maar kan bedenken wel op één of andere manier omzeilen.

Ik weet niet of het (direct) gaat helpen, maar overweeg om een klacht in te dienen bij de ISP van de persoon in kwestie. De meeste providers hebben wel een e-mailadres of formulier om misbruik (abuse) te melden.

Dan blijf je klachten indienen in het buitenland. Over het algemeen.:(

Ik weet niet of het (direct) gaat helpen, maar overweeg om een klacht in te dienen bij de ISP van de persoon in kwestie. De meeste providers hebben wel een e-mailadres of formulier om misbruik (abuse) te melden.

Als je niet weet wat de isp van de persoon is kun je moeilijk aankloppen bij deze isp. het ip adres is niet terug te vinden dankzij de proxy netwerken. misschien heb je ergens in een logboek nog informatie van die persoon, mogelijk heeft hij in het verleden wel via zijn eigen ip gewerkt.

Mijn opmerking geldt inderdaad alleen indien de betreffende persoon misbruik heeft gepleegd onder zijn eigen IP adres.

En toch is het makkelijk op te lossen, als die persoon tenminste een beetje dom is.
Je moet namelijk GEEN ban geven.
Nee, je moet hem laten denken dat de site offline is, of opgeheven, of je verwijst zijn ipadres door naar een andere site.
Vooral nergens laten merken dat je hem door hebt, zo zal hij (hopelijk) geloven dat je offline bent, of opgeheven of wat dan ook.
Of je maakt bv een "deze site is gehackt" pagina en je stuurt hem daar heen. Zo zal hij geen poging doen onder een ander ip terug te komen. Hij heeft
immers niet in de gaten dat hij misleid word ?

Okee, niet 100% waterdicht, maar zolang het helpt helpt het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan