Vervelend probleem bij aanmaken van nieuw account

Status
Niet open voor verdere reacties.

Queen of Gondor

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Berichten
61
Hallo allemaal,

Ik heb dus een probleem met het aanmaken van een nieuw account.
Wanneer ik een nieuw account heb aangemaakt en deze dan opstart, dan krijg ik een zwart DOS schermpje, volgens mij heet dat zo.. met de meldingen dat vista verschillende programma's niet kan vinden.. elke keer moet ik oke klikken en op een gegeven moment geeft hij aan dat windows wordt afgemeld en uitgeschakeld.

Als ik taakbeheer start en het programma beeindig is er niets aan de hand en werkt het goed..

Wie kent dit probleem en belangrijker, wie heeft er een oplossing voor.

Ik zou je heel dankbaar zijn:)

Dit is even wat info over mijn pc
 
Laatst bewerkt:
je hebt dus wel al een account kunnen aanmaken maar je krijgt er altijd die foutmelding bij in dat die opdrachprompt (dos-venster)?
 
Ja, het lukt wel en als ik het nieuwe account opstart, krijg ik dus dat schermpje.. I hate it.. :(
 
dat bedoel ik dus, bij je nieuwe account kan je je dan echt wel inloggen dat je bureaublad krijgt en al de rest en kan gaan werken erop of ofdat je in het begin direct die prompt krijgt en het daarna niet meer verder gaat?

misschien eens even het command sfc /scannow uitvoeren
 
Ja, wanneer het dos schermpje klaar is, zegt hij dat de pc wordt afgesloten..

Wat is dat? ik heb niet zoveel verstand van dat soort software..
Is dat een anti virus ofso?
 
wordt er ook echt weergegeven wat windows dan juist uitvoerd?

sfc /scannow is een command dat je moet uitvoeren (ook in de opdrachprompt) maar natuurlijk kan je dat proberen op de account die wel goed werkt.
dat is een command van windows dat beschadigde bestanden en dergelijke gaat zoeken en deze automatisch probeert te repareren.
Het is dus niet echt een antivirus...
 
Ja er wordt weergeven wat windows doet.. dus
zoekt bestand ....... en dan bestand ... niet gevonden en zo gaat het door en ik moet steeds ok klikken.. en als hij dan klaar is dan wordt windows afgesloten..

je bedoelt dat ik dat moet intypen in uitvoeren?
 
zijn er veel bestanden die niet gevonden worden en geef ook eens een voorbeeld daarvan aub van zo'n bestand...

dan voor sfc /scannow

Je gaat naar start
-programma's
-bureau accesoires
-opdrachprompt(rechterklik en uitvoeren als administrator)
-dan typ je sfc(spatie)/scannow --> niet echt spatie typen maar dat had je wel door denk ik ;)

dan zou het process moeten starten.
 
Hahahah, ja dat had ik wel door :D
Oke hij is nu bezig en het is idd precies zo een scherm wat ik krijg als ik dat account open.
 
Hahahah, ja dat had ik wel door :D
Oke hij is nu bezig en het is idd precies zo een scherm wat ik krijg als ik dat account open.

ok, normaalgezien is dat snel gedaan maar als het niets verholpen heeft kan je me dan eens een voorbeeld geven van welke bestanden er worden opgenoemd door vista die niet gevonden kunnen worden?
 
Ja, hij zegt dat de toepassingen pas van kracht zijn na het opnieuw opstarten.. dus ga zo effe kijken.. Bedankt he!!
 
Nee het heeft niks geholpen, ik zit nu op het account met het "probleem".. als ik taakbeheren doe en het dos venster afsluit dan is er niks aan de hand, ik heb op dit account ook dat ene uitgevoerd, wat jij zei dat ik moest doen, maar het helpt niet

Wat is Vistacrack? Ik keek erin en zag alleen 1 map, waar niks in zat en een paar files daarbuiten..
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het al direct...
Problemen omdat het een illegale (unattended versie) is.

Ik weet niet of het forum me toelaat om je hierbij te helpen hoor.
Verder heb ik hier ook geen ervaring mee al zeg ik niet dat ik geen illegale programma's heb :p

Je zou misschien eens naar die bestanden die worden weergegeven kunnen gaan zoeken op je installatie-dvd die je hoogstwaarschijnlijk zelf hebt gebrand en deze dan allemaal naar de map kopieren (hier is de map c:\windows\vistacrack\install\NOD32)

is je NOD32 trouwens ook illegaal?
 
Illegaal??? Ik zou niet weten.. Zo heb ik de pc gekocht.. De Nod32 ofzo stond er al op, maar mijn vista versie is toch wel gewoon legaal, jewel want anders kon ik bepaalde windows software van windows.com niet installeren.. Moet ik dan kijken naar de bestanden die hij aangeeft en die verwijderen ofzo.. Of moet ik gewoon doen wat ik altijd doe.. Taakbeheer starten en dan afsluiten.. Voor de rest doet hij het prima!
 
Laatst bewerkt:
het kan goed zijn en ik had al verwacht dat jij die versie van vista niet geinstalleerd hebt maar ik zou maar eens even teruggaan bij de gast waar je die pc gekocht hebt...
Ik zou je graag helpen maar ik weet niet wat er juist allemaal legaal en niet op geinstalleerd is, jij precies ook niet echt.


Het zal niet uit een officiële winkel komen hé?

Het kan verder goed zijn dat hij goed werkt, kan ik goed geloven maar ik zou er eens even mee teruggaan en diegene die je de pc heeft verkocht het probleem eventjes laten repareren.
Hij zal wel snel weten hoe de vork aan de steel zit en hoe het op te lossen.

Je kan natuurlijk altijd via taakbeheer het venster gaan afsluiten maar ik zou het niet prettig werken vinden.
 
Hij komt wel uit een officele winkel van hp als het goed is.. Een goede kennis van ons heeft hem voor mij uitgekozen en gekocht.. En vast wat aangepast zodat alles naar wens is.. Maar ik zal het nog wel eens zeggen ofzo.. Ik wil er ook een nieuwe videokaart in GF8800 haha in my dreams natuurlijk.. Maar wel een soort gelijke alleen dan goedkoper.. Ik denk dat onze kennis dat wel kan regelen.. :D
 
wel ja, die kennis van jou heeft er dan wel goed aan gedaan enzo van er een deftige antivirus op te zetten (al dan niet illegaal) en hij zal er ook je illegale versie van vista ultimate hebben op geinstalleerd.

dus ja, vraag hem dan eens of hij je 2e account wilt instellen want zonder het te repareren met de installatie-dvd (die ik vermoed dat jij niet hebt) denk ik niet dat het zal lukken.

Succes er nog mee zou ik zeggen :thumb:
Ook met je nieuwe grafische kaart :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan