vervelende pop-up's

Status
Niet open voor verdere reacties.

fancygirl1983

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2002
Hey!
Ik heb sinds een tijdje last van een bepaalde pop-up, als ik een internetpagina start krijg ik automatisch een pop-up, het zijn maar drie of vier verschillende dus bijna altijd dezelfde pop-up's als ik internet start. Een pop-up killer houdt ze niet tegen, en via adaware krijg ik het er ook niet uit.
Nou zat ik gister even in de geschiedenis te zoeken van internet en kwam ik dit tegen ' ilead.itrack.it' in deze map zaten alle pop-up's dus ze komen van af een en het zelfde adres.
Via google zoeken kwam ik niet ver, wat dit te betekenen had, weet iemand het? En hoe verwijder ik dit?
Alvast Bedankt,

ja sorry, was een foutje, gooi anders maar 1tje eruit..
bedankt overigens, ga dat andere nou uitproberen..

fancygirl1983 zei:
Hey!
Ik heb sinds een tijdje last van een bepaalde pop-up, als ik een internetpagina start krijg ik automatisch een pop-up, het zijn maar drie of vier verschillende dus bijna altijd dezelfde pop-up's als ik internet start. Een pop-up killer houdt ze niet tegen, en via adaware krijg ik het er ook niet uit.
Nou zat ik gister even in de geschiedenis te zoeken van internet en kwam ik dit tegen ' ilead.itrack.it' in deze map zaten alle pop-up's dus ze komen van af een en het zelfde adres.
Via google zoeken kwam ik niet ver, wat dit te betekenen had, weet iemand het? En hoe verwijder ik dit?
Alvast Bedankt,

Zo verwijder je dit:

al surfend over het net verschijnt er wel eens een heel erg irritante popup...
een irritante popup met reclame van iLead. http://ilead.itrack.it/
Een beetje speuren op internet en ik ben tot de volgende oplossing gekomen...

Deze reclame kan verschijnen op sites waar een Nedstat/Webstats4U teller op staat.
Die teller herken je aan de aanwezigheid van een klein icoontje op de site:

Kijk dus even of het probleem zich juist voordoet bij sites waar die teller op staat.
In dat geval ligt het aan die website en niet aan jouw pc en kun jij er niets aan doen.

Als je die popups wilt voorkomen is dit simpel op te lossen:

Open het bestand hosts (zonder extensie) met notepad:
win xp: Start -- Uitvoeren -- en dan de volgende code typen of plakken
notepad C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

Zorg dat op zijn minst deze 3 regels in dat bestand staan:
127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 m1.nedstatbasic.net
127.0.0.1 m1.webstats4u.com
Het scriptje dat voor de popups zorgt zal dan niet meer gedownload worden en de popups zullen niet meer verschijnen.

Ik denk dat na 2 jaar de vraag wel opgelost is, hoor. Een topic omhoog schoppen na 2 jaar is niet echt nodig...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan