Vervelende trojan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Hallo,

ik heb een trojan op mijn computer (intdrv.exe) en zet al mijn poorten open (ik heb dus een beetje haast).
Hoe kan ik van deze trojan afkomen? TrojanHunter werkt niet.

Ik heb overigens wel al het dataverkeer van intdrv.exe stopgezet. Maar mijn poorten worden toch geopend. Ben ik dan nog steeds 'te hacken'?

Hij is even offline, trojanscanner.
Kan ik wel gewoon internetten in die tussentijd?

Is dit de volledige naam van de Trojan?
(intdrv.exe)
Kan er niks op vinden namelijk.:(

Internetten ben je nu toch ook mee bezig.:confused:

Is dit de volledige naam van de Trojan?
Ik denk het wel. Als ik scan met TrojanScan zie ik telkens een hele waslijst met open poorten in gebruik door intdrv.exe
En die lijst word telkens groter.

Internetten ben je nu toch ook mee bezig.
Ja weet ik maar ik bedoel... ehh... ach laat maar :D

Heilige macaroni!

Ik heb Adaware gedownload en een custom scan gedaan. Opeens zijn er 137 browser hijacks gevonden! Kan het verwijderen ervan ook mijn probleem verhelpen?

Verwijder alles wat Ad-aware vindt.
Doe daarna nog het volgende;

Plaats een Hijack this log in de volgende topic;

klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 4) <--klik.
Klik in de bovenstaande link op "Reageer op bericht".
Pak Hijack this eerst uit, voordat je het log daar gaat plaatsen!!!

In de link die hierboven staat, moet je goed het eerste bericht lezen!!!
Daarna plaats je daar ook het log van Hijack this.
Je vind daar ook de uitleg hoe je dat doet.

Of het jou probleem oplost is ff afwachten.

Ik heb ff snel naar je log gekeken en zie dat je MSN Plus hebt geinstalleerd.

Ben je bekent met de Spyware, die daar in kan zitten, als je hem verkeerd installeerd?
Zie ook;
MessengerPlus spyware!! <--klik.

Geplaatst door Systemizer X100
Hallo,

ik heb een trojan op mijn computer (intdrv.exe) en zet al mijn poorten open (ik heb dus een beetje haast).
Hoe kan ik van deze trojan afkomen? TrojanHunter werkt niet.

Je weet dus hoe die heet, dat is gunstig

ga naar MENU start/zoeken en ga daar naar alle bestanden en mappen, zoek de desbetreffende file intdrv.exe en als je deze direct kunt verwijderen door naar de desbetreffende map te gaan voila, als je het niet kan verwijderen, (protected/in use) ga dan naar taakbeheer Windows xp = ctrl+alt+delete) zoek daar het desbetreffende bestand op bij processen en zet proces uit en verwijder daarna alsnog het desbetreffende bestand.

voor trojan horses kijk ook eens bij: www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary

een goede online virusscanner is RAV antivirus www.ravantivirus.com/scan/

bij menu start uitvoeren msconfig kan je ook vele opstartende progs uitzetten (in de system.ini, win.ini, boot.ini, services en opstarten tabbladen

Laatst bewerkt:
Het vervelende is dus dat ik intdrv.exe niet kan uitschakelen in taakbeheer, komt binnen een seconde weer terug. En ik DENK dat het een trojan is. Ik kijk nog wel even met RAV of die het vind.
Op de liutilities site zie ik intdrv.exe niet staan.

...

wacht... laat maar. Mijn poorten zijn alweer dicht. Maar kan iemand even kijken wat intdrv voor bestand is?

oppassen met addaware! hierdoor kan als je veel spyware hebt de systeemsoftware platgaan, ik heb bij

processlibrary security risks
je file niet kunnen vinden maar adaware.exe wel, deze heeft blijkbaar zelf spyware in zich

gebruik een goede firewall bv. zonealarm en zet daar de poorten maar eens dicht of weiger de toegang tot het internet voor de desbetreffende file en kijk maar wat er gebeurt. ook spyware kan daar als de firewall goed is ingesteld niet omheen
je kan daarmee alle poorten sluiten. msnmessenger en dergelijke zijn geliefde programa's voor hackers,ook internet explorer is niet geheel veilig op de bovenstaande link vind je allerlei fakers en de uitleg,wel in het engels, maar zeer duidelijk

Start/uitvoeren regdeit intypen dan zoeken naar intdrv.exe en ze allemaal verwijderen waarschijnlijk vind je hem in hkeylokal machine/microsoft/windows/software/current version/run wat inhoud dta ie mee word opgestart, als je hem eerst uit het register gooit en dna opnieuw opstart kan je hem verwijderne en komt ie nooit meer terug

Daarna en goede virusscanner installeren en regelmatig updaten kan zeker geen kwaad

Geplaatst door beorn_nl
oppassen met addaware! hierdoor kan als je veel spyware hebt de systeemsoftware platgaan, ik heb bij

processlibrary security risks
je file niet kunnen vinden maar adaware.exe wel, deze heeft blijkbaar zelf spyware in zich

Ho ho, even goed opletten hier!

AdAware, het programma van Lavasoft, heeft géén spyware in zich. Met Ad-aware.exe, mét streepje dus, is helemaal niets mis: dit is de uitstekende spywarescanner van Lavasoft.

Adaware.exe daarentegen, dus zónder streepje, is wel een fout proces; dit is een variant van de RapidBlaster-parasiet. Met het programma AdAware heeft dit helemaal niets van doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan