verversen informatie netwerkdrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

blubber

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2004
Ik heb hier een solaris machine staan die doormiddel van een NFS share zijn gegevens van een windows 200 machine haalt, dit heb ik wel werkend gekregen. Nu is het alleen zo dat de informatie die vanaf de solaris machine te zien is niet recent is, de enige manier die ik nu kan bedenken om het op te lossen is meerdere keren per dag op nieuw op te starten.:confused:

dit ligt 100% zeker aan mij, ik weet echt niks van unix

bij het opstarten van je pc wordt dus die informatie van de andere machine gehaald als ik het goed begrijp.

dan zul je met cronjobs moeten gaan werken (een cronjob is het uitvoeren van een script of programma op vastgestelde tijden)
ik weet verder niet precies hoe dit werkt maar daar is google voor :)

Ik heb uit het idee dat ik in unix in de opstart script een commando moet zetten waar uit blijkt dat de informatie ververst dient te worden.

Iemand enig idee hoe?

als je het in het opstartscript zet moet je nog steeds iedere keer je computer opnieuw opstarten om de info te verversen, daar wilde je toch juist van af?

wil je dit toch doen, ik gebruik zelf slackware linux en mijn opstartscripts staan /etc/rc.d/ als ik extra dingen wil laten opstarten zet ikd e commando's erbij in rc.local. wat de opstartscripts zijn op jouw unix systeem moet je even uitzoeken (google of een boek)

Ik wil inderdaad van dat opstarten af;

maar in de opstart file (vfstab) heb ik om de verbinding tot stand te brengen volgende regel toegevoegd;

server:/spool - /spool nfs - yes rw,bg

wat het allemaal betekend ???
maar ik heb het idee dat hier een verversings waarde aan mee gegeven zou kunnen worden.

met dit commando wordt de info dus ook van de andere machine geplukt? want dan zou dit ook moeten werken als cronjob, heb je dat al geprobeerd?

Nee, nog niet geprobeerd, zal er in de vrije uurtjes eens naar gaan zoeken, ik heb niet het idee dat unix ooit hoog op mijn favoriete besturings systemen zal komen te staan :(

linux draaien dan, vrije software en oneindig veel documentatie :)
ik zou unix anders ook best wel eens een keer willen draaien :)
succes

Dank je,

Die machine is een produktie machine met software die niet te krijgen is voor iets anders dan solaris...:confused:

ik zal wel eens op zoek gaan naar cronjob...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan