verversen van formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

mm_the_matrix

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
ik heb een heb netjes een database opgezet.

nu heb ik een formulier gemaakt waar men een iets kan invoeren. een paar dingen hoeven niet ingevoerd te worden maar kan gekozen worden uit een lijst.

nu mijn probleem, er zijn 4 velden waarin lijsten staan.

de onderlinge relatie is dat het telkens een stap naar beneden is (groep/subgroep/merk/type)

de bedoeling is dat telkens als het bovenstaande veld gekozen is de waarde doorgegeven wordt als criteria zodat er alleen waardes gekozen kunnen worden die binnen deze criteria vallen.

dit lukt nog maar het probleem is dat het queries zijn binnen een formulier. deze worden aangemaakt bij het laden van het formulier, ik kan een formulier invullen door telkens als ik een veld kies het hele formulier opnieuw te laden zodat de waarde van het veld in de query word meegenomen. heel mooi is dit niet. bestaat er een vba stukje dat ik kan meegeven aan bv " na wijzigen" waar het formulier wordt ververst ipv het gehele formulier te sluiten en weer te openen

Probeer een rowsource te zetten voor je listbox, met criteria uit je vorige listbox. Dit is te doen in vba, met behulp van een sql-statement

en hoe zou je zoiets doen?

voorbeeldje.

daarbij vraag ik me af of het script niet alleen wordt geladen bij het laden van het formulier

echter is het zo dat het wel werkt, echter moet het formulier op de een of andere manier ververst worden zodat de nieuwe waardes worden meegenomen.

echt niemand die weet hoe je een formulier ververst?

zoiets wordt het dan:

Me.(naam listbox/combobox 2e formulier).RowSource = "SELECT (fieldname) FROM (tabelnaam) (eventueel: INNER JOIN (tabel) ON (tabel.Fieldname)) = (tabelnaam.Fieldname) WHERE (fieldname) = '" & Me.(naam listbox/combobox 1e formulier) & "'"

dit is dan voor je 2e listbox/combobox, in je eerste laat je gewoon alle waardes terugkomen die er beschikbaar zijn.

:thumb:

een requerie geven aan het volgende veld

Ik heb zoiets op de volgende manier opgelost. In eigenschappen veldje 1 bij na bijwerken: Me.Veldje2.requerie. Idem eigenschappen na bijwerken veldje2 maar dan Me.Veldje3.requerie enz. Dit werkt perfect. Over 1 ding moet je dan even nadenken. Als men alle velden gevuld heeft maar men gaat ineens veldje2 wijzigen dan moet veldje 3 en 4 even leeg gemaakt worden (iets van Me.Veldje3=null of Me.Veldje3.value=null even uit mijn hoofd). Dit moet je ook even voor de andere velden doen. Dan ziet de eigenschap NA BIJWERKEN voor veldje 2 er ongeveer zo uit:
Me.veldje3.value=null
Me.veldje4.value=null
Me.veldje3.requerie.
Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan