• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vervolg keuze en automatische rijhoogte (2 vragen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandito

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
Berichten
199
Hallo,
Ik hoop dat ik twee vragen in een forum post mag stellen, als dit niet mag mijn excuses.


Ik ben een klachtenformulier aan het maken voor mijn werk. Nu stuit ik op twee vragen die ik nog niet op kan lossen.

Ik heb het document bijgevoegd, zodat jullie eventueel mee kunnen kijken.

Ik heb een vervolgkeuze lijst gemaakt bij Product:
Nu heb ik in het bereik (tabblad "keuzes") veel lege rijen opgenomen zodat deze vervolgkeuze lijst makkelijk aangevuld kan worden met nieuwe producten. Nu is het probleem dat ik ook al deze lege rijen in de vervolgkeuze lijst zie. Ik zou graag willen dat ik alleen de tekst zie en niet de lege rijen. Wanneer een lege rij gevuld word komt deze natuurlijk bij mijn vervolgkeuze te staan. Ik denk zelf aan iets van een filter maar na veel gezoek op deze forums en de oplossingen uit te proberen is het me voor als nog niet gelukt.

Mijn tweede vraag:
Zoals ik verteld heb ben ik een klachten formulier aan het schrijven. Nu komt het voor dat sommige klachten groter zijn dan een ander. Zoals je in mijn begevoegde bestand kunt zien heeft klacht 1 (tabblad "1) de Omschrijving van de klacht meer dan 1 regel nodig. Ook wordt deze regel doorgeschreven naar het tabblad "alles" waar je ziet dat er veel meer tekst is dan in de cel past. Nu zou ik graag willen zien dat de rijhoogte automatisch wordt aangepast. Stel ik typ 3 regels dat dan de regelhoogte 3 keer zo hoog wordt. Ik kan dit natuurlijk allemaal handmatig gaan verschuiven maar als ik dit bij elke klacht moet gaan doen werkt dit niet echt fijn.
Wederom al flink rondgezocht maar dit probleem kreeg ik niet opgelost.

Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groet,
BanditoBekijk bijlage Concept.xlsm
 
Vraag 1:
Code:
'product' was: =Keuzes!$A$2:$A$25
'product' moet worden: =INDIRECT("Keuzes!$A$2:$A$"&COUNTA(Keuzes!$A$1:$A$25))

vraag 2

Hier komt het probleem probleem van samengevoegde cellen weer te voorschijn.
Dit met automatische terug loop gaat dus niet samen.
 
Hallo Popipipo,

Wanneer ik =INDIRECT("Keuzes!$A$2:$A$"&COUNTA(Keuzes!$A$1:$A$25)) invoer bij gegevensvalditatie krijg ik: Er is geen bereik gevonden met de naam die u hebt opgegeven.
Ik dacht dat het misschien lag aan dat ik celbereik A2 tot A21 een andere celnaam heb gegeven maar wanneer ik u formule test op andere cellen (alle A's veranderd in H's) dan krijg ik alsnog deze fout.

Enig idee wat ik fout doe?
 
Je moet het invullen bij 'Name Manager' CTRL F3
 

Bijlagen

  • Copy of Concept.xlsm
    38,4 KB · Weergaven: 16
Hartelijk bedankt, het werkt!

Als het niet teveel moeite is, zou je wat achtergrond info kunnen geven? ik heb nog nooit gehoord van de Name Manager en zal graag weten waarvoor deze wordt gebruikt.
Waarom werkt het op deze manier wel en niet op de validatie manier die ik heb geprobeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan