• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vervolgkeuzelijst met meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

fabsic01

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2014
Hallo,

Ik ben bezig met 2 vervolgkeuzelijsten die afhankelijk van elkaar dienen te worden. Ik heb de worksheet bijgevoegd met in de opmerking in veld B8 het doel. De tekstuele uitleg is als volgt:

vervolgkeuzelijst 1 (CEL B6) heeft 5 waarden en afhankelijk van die waarden dient er in vervolgkeuzelijst 2 (CEL B8) een selectie te komen van een lijst met TYPEN.

Met gegevensvalidatie en de INDIRECT formule toepassing kom ik er niet aangezien de TYPEN in de lijst (I7:I24) door elkaar heen staan en deze lijst kan ik niet wijzigen.

Is er een manier om meerdere individuele cellen door door elkaar heen staan 1 naam te geven zodat ik de typen handmatig kan groeperen met als doel vervolgkeuzelijst 2 te krijgen zoals ik wil of heeft iemand een andere suggestie of idee om dit probleem op te lossen.

Bij voorbaat dank voor uw reactie en/of oplossing.

vrgr,

Stef

Bijlagen

Het bestand van JeanPaul28, met een tweede aanpak toegevoegd (gebaseerd op formules i.p.v. een macro)

Bijlagen

Beste JeanPaul28 en WHER, beide oplossingen zijn top! hartelijk dank hiervoor. Ik kan weer verder!

vrgr

Stef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan