• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vervolgkeuzelijst werkt niet (meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

esther2

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
19
Hallo,

Ik heb in een Exceldocument van een collega de lege rijen onder de gevulde rijen verwijderd. het lijkt erop dat daardoor de vervolgkeuzelijst niet meer werkt. Het pijltje staat er wel, maar als ik daarop klik gebeurt en niets. Ik moet met de rechtermuis uit de vervolgkeuzelijst selecteren.
Wie weet hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Groet
Esther
 
Esther

Het verwijderen van lege cellen kan niet de oorzaak zijn van het verdwijnen van de validatie.
Selecteer de betreffende cel , ga naar Data > Valideren > Instellingen en controleer of "Lijst" geselecteerd staat en naar welke "bron" verwezen wordt.
Desnoods maak een nieuwe "Lijst".

GiMe
 
Desnoods maak een nieuwe "Lijst".

Dit is vaak de enige oplossing in dit soort situaties. Ik heb het al meermaals meegemaakt dat data validatie gewoon na een tijdje ineens niet meer werkt. Ook herstarten van bestand helpt dan niet.

Wigi
 
opgelost

bedankt voor jullie reactie. ik heb de lijsten opnieuw gevalideerd. het bleek dat ik wel gegevens had weggegooid waarnaar de lijst verwees. Deze had mijn collega ergens halverwege het document geplaatst.
 
OK, bedankt om het te melden. Zet de vraag maar op opgelost aub.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan