Vervormd beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

FunkyFrenz

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2005
Ik heb enkele weken geleden een nieuwe videokaart (ATI Sapphire Radeon 9250 128 MB) geinstalleerd in mijn PC met AMD Duron Processor 256 MB Geheugen (kloksnelheid 700 MHz)en sindsdien problemen met mijn beeldscherm. Het beeld vervormt plotseling dusdanig (strepen in beeld) dat er niets anders voor me op zit dan te herstarten, waarna het probleem (weer even) is opgelost. Erg consequent lijkt het niet, want ik kan een avond PC-en zonder problemen, en een andere avond twee tot drie keer dit probleem hebben. Ik werk op resolutie 1024 bij 768 en 32 bit kleurkwaliteit. Heb al op lagere resolutie geprobeerd, maar het probleem blijft.
Wat zou het kunnen zijn?:(

heb je de goeie drivers van je video kaart vervangen, of eens naar spyware gekeken en dergelijke

Spyware lijkt me niet erg waarschijnlijk omdat ik verscheidene spyware-stoppers zeer regelmatig gebruik. (Adaware-Norton SystemWorks-BHO Demon). De kaart heb ik twee weken geleden bij Vobis gekocht en heb ik niet geupdated.
Soms beperkt de 'schade' zich tot enkele strepen in beeld of onjuist gekleurde letters etc.

Laatst bewerkt:
Dan zou ik eerst de drivers update en helpt dat niet ga dan ermee terug naar de winkel met je probleem dan zal je waarschijnlijk wel een nieuwe video kaart krijgen

Heb je het beeldscherm al op een andere pc geprobeerd.

Hiervoor gebruikte ik een andere ATI-kaart zonder problemen op hetzelfde beeldscherm (Compaq Presario MV700). Bijgevoegd een screencapture van de lichtste vorm;enkele strepen zoals je ziet. Dit gebeurt af en toe, en in extreme gevallen is het beeld zo streperig dat ik geen hand voor ogen meer zie (probeer hier nog wel een screencapture van te maken).

Bijlagen

• vervormdbeeld1.jpg
    vervormdbeeld1.jpg
    10 KB · Weergaven: 77
Ga eens naar de eigenschappen van je beeldscherm->tabblad instellingen->knop geavanceerd->tabblad probleem oplossen-> zet daar de harware versnelling eens een stukje langzamer.

Het probleem heeft zich weer in hevige mate voorgedaan en ik heb er een screencapture van.

Bijlagen

• vervormdbeeld.jpg
    vervormdbeeld.jpg
    19,5 KB · Weergaven: 91
Dit zag ik ooit bij iemand die de beelschermfreqentie op 100 Hz had staan. Staat die bij jou, softwarematig of hardwarematig te hoog?

Ik heb via Eigenschappen voor Beeldscherm/Instellingen/Geavanceerd/Beeldscherm een vernieuwingsfrequentie staan van 85 Hertz (de hoogste stand). Ik klooi ook wel eens wat in de BIOS, maar zit daar alleen aan 'aan te raden' instellingen. Geen idee welke mogelijke stommiteit ik daar heb begaan die van invloed is op dit probleem.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan