Vervormde afbeeldingen e-mail Word

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Joost,

Dat bericht kwam prima aan. En als ik de bijlage bij mij in Word open en verstuur komt-ie ook goed aan.

Dus het probleem zit duidelijk in Word.

Dan dat register maar terugzetten.

Guus.

Hoi Guus, :D

Zag het berichtje een beetje laat.

hoop dat je het register nog niet teruggezet hebt..zo ja, ach ja als het maar gewerkt heeft.

Zo nee, probeer dan eerst even de datasleutel van Word te repareren!

Doe het volgende om de Data-sleutel te vernieuwen:
1. Sluit alle Windows applicaties.
2. In het Windows Start menu, klik op Run.
3. Typ regedit en klik op OK.
4. Zoek de volgende map op:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Word\Data
5. Selecteer de Data folder en klik op Hernoemen in het menu Bewerken.
6. Typ een nieuwe naam voor de Data folder (bijv. OldData) en druk op ENTER.
7. Sluit Regedit en start Word opnieuw (zonder de switch /a).

Als Word correct start, is het probleem opgelost. Het kan zijn dat je nog wat andere instellingen terug moet zetten, want de hele data-sleutel wordt dus vernieuwd.

Ik wens je veel succes! :thumb:

Hoi Joost,

Ik heb de bovenstaande procedure gevolgd.
Word ziet er weer erg netjes uit, zo zonder al die extra werkbalken en knoppen. Een beetje als de afbeelding op pagina 1 van "Hoe leer ik met Word werken in 10 eenvoudige stappen."

Helaas was het probleem hier niet mee opgelost.

Dus heb ik het register teruggezet. (Regedit, importeren etc.)

Dat hielp ook niet.

Dus toen maar het hele register vervangen vanuit DOS met de opdracht WINDOWS>regedit /C C:\backup.reg.

Volgens een handleiding die ik nog ergens vond was dat grondiger dan het importeren via Run, regedit.
Dat bleek ook wel, want het duurde ruim drie uur i.p.v. de paar seconden die er met importeren voor nodig was.

Maar (zucht) het probleem blijft hardnekkig voortduren. Ten overvloede heb ik die Data-map in het register nogmaals hernoemd, maar helaas, zonder resultaat.

Ik geloof dat ik het nu hier maar even bij laat. Ik heb het probleem nog naar twee computertijdschriften gemaild en misschien komt daar nog wat uit.

In ieder geval bedankt voor je uitgebreide hulp. Mocht je nog iets briljants te binnen schieten, dan heb je mijn e-mailadres.

Groeten van Guus.

PS. Ik heb ook eens zo'n vervormd plaatje uitgeprint vanuit OE. De afbeelding wordt dan normaal afgedrukt. Maar wat ik met die ontdekking moet weet ik ook niet. Het was me ook al opgevallen dat je zo'n vervormde afbeelding kunt opslaan (rechtsklik op plaatje, Opslaan) en dat hij er dan in een grafisch programma weer gewoon uitziet.

Laatst bewerkt:
Hoi Guus, :confused:

Begint een aardig drama te worden he?

Heb je systeemherstel al geprobeerd? (weet alleen niet of het nog goed werkt, na alle dingen die je al hebt geprobeert)

Maar goed, we zijn nu toch aan het pionieren:
Als het bij jouw aanstaat, kun je een herstelpunt kiezen van wanneer jij dacht dat jouw pc nog goed was.

Via het Menu Help, kun je de Wizard starten!

Succes! :thumb:

Sorry dat was ik al weer helemaal vergeten! :o

Sorry.

Maar ik blijf tot het bittere eind met je meedenken! :thumb:

Hallo Joost,

Zo'n drama is het nu ook weer niet. Als ik berichten met plaatjes wil versturen, gaat dat nog altijd prima vanuit OE. Daar heb je alleen weer minder opmaakmogelijkheden mee dan met Word. (Maar je hebt tenminste geen last van die irritante paperclip die zich in Word nu ineens weer overal mee begint te bemoeien.)

Maar ik blijf er toch ook over nadenken, want dit gepuzzel is op zich al leuk genoeg.

Ik heb nog wel iets bedacht. Jij stuurde me dat Word-document met dat plaatje als bijlage bij je e-mail. Toen ik dat verzond, kwam het goed aan.
Als ik nu datzelfde document hier eens maak in Word Word en ik vergelijk de broncodes. Die moeten dan verschillend zijn. En misschien geven die verschillen dan de oorzaak aan.

Guus.

Wat we ook kunnen proberen, is mijn Normal.dot bij jou op jouw pc zetten.

Je weet maar nooit, zal hem je wel even zenden. Deze moet je dan in dezelfde map (sjablonen) zetten als dat jouw huidige staat en de jouwe weggooien.

Controleer ook even of de opstarten folder van Word leeg is. Zit op hetzelfde niveau als de sjablonen map in de verkenner. In de map Word.

See Yah! :thumb:

Hallo Joost,

Je gelooft het misschien niet, maar het werkt!!!

Fantastisch. Bedankt.

(Alleen had je het in een vorig mailtje over macro's in de normal.dot. Er gaan nu toch geen rare dingen gebeuren als ik op - pak 'm beet - F7 druk, ofzo.)

Groeten van Guus.

Fantastisch....Ik sta overigens nergens meer van te kijken! :p

Doe je eigen een plezier en zet even een back-upje weg van Normal.dot.

Nee hoor, heb deze net even leeg gehaalt. Volgens mij heb je nog wel mijn aangepaste werkbalk, maar dat is zo opgelost.

Ben blij dat we eruit zijn....enne als je een nieuwe Normal.dot nodig hebt, dan hoor ik het wel!

O ja Guus, meldt jij deze vraag nog even afgehandeld?

Tot de volgende uitdaging! :thumb:

Hallo Joost,

Die normal.dot stond al op diskette voordat ik je berichtje kreeg. En die diskette gaat in de kluis. Maar toch bedankt voor je tip.

En bedankt voor al je hulp de afgelopen dagen

Groeten van Guus.

It has been an adventure.......Till infinity and beyond!

Idd, Schotland is een prachtig land met een dito volkje....maar uhm die HAGGIS mogen ze houden van mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan