vervuiling frontpage weghalen in dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brisch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Ik heb momenteel een site draaien die gemaakt is met Frontpage 2002. Ik wil deze omzetten naar Dreamweaver CS4.
Nu ben ik al even aan het zoeken naar de snelste manier om dat te doen (de site is nogal groot, zie *KNIP*)
Ik heb bij deze site gebruik gemaakt van een thema en fotoalbums.
Ik wil de DW site lokaal gereed maken en dan pas uploaden. Terwijl ik de DW-site maak, moet de FP-site gewoon doorwerken totdat ik hem in 1 avond over kan zetten.
Ik begrijp dat ik kan gaan werken met sjablonen in DW voor de layout en met tabellen voor de foto-albums. Ik heb ook begrepen dat ik de _vti-mappen gewoon mag verwijderen. Maar ik zou graag ook de overige vervuilde code van FP verwijderen. Ik heb het al geprobeerd met een download van Adobe, maar die werkt niet.
Heeft iemand tips om gemakkelijk en snel de overbodige FP-code eruit te gooien of wordt het toch noeste arbeid en veel kopiëren en plakken? Alvast bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Brisch,
Vervuiling FrontPage weghalen: kijk, dat mag ik nou graag horen! :D
Heeft iemand tips om gemakkelijk en snel de overbodige FP-code eruit te gooien of wordt het toch noeste arbeid en veel kopiëren en plakken?
Ik denk van wel:
  • niet beginnen met de FP-pagina's en daar de rommel uit weghalen,
maar omgekeerd:
  • beginnen met een goed opgezette pagina, en daar de bruikbare content uit de oude pagina's in zetten.
Dat is wel wat denk-, knip- en plakwerk, maar hoogstwaarschijnlijk een stuk minder noeste arbeid dan met schaar en lijmpot de oude pagina's proberen op te knappen.
Met php kan je alle gelijkblijvende delen in één klap in alle pagina's tegelijk zetten: de kop, het menu en de footer bijvoorbeeld.
Voor de opbouw van het stylesheet (tevens vervanging van die vreselijke FP menu-hover codetoestanden) heb ik even een modelletje in elkaar getimmerd:
Ik heb ook nog wel wat tips voor het overzetten (heb pas ook zoiets onder handen gehad), maar het wordt nu een beetje laat...:confused:

Dus: wordt vervolgd!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Beste CssHunter,
dank je wel voor de snelle hulp.
Ik heb al gekeken op je css-model en zoiets had ik al in gedachten. Ik heb nl. al wel eens een site zelf met html en css in elkaar geknutseld (zie *KNIP*) en die heeft een soortgelijke layout.
Ik was gisteravond laat al tot de conclusie gekomen dat het zó moet gaan gebeuren: eerst zelf een sjabloon maken voor de algemene pagina's en een sjabloon voor de pagina's met de fototabellen. En dan vullen met knippen/kopiëren/plakken.
PHP kan ik niet gebruiken op de server waarop onze site draait (bij active24/mamut), en daar ben ik ook (nog) niet in thuis.
Ik wil nu eerst mijn site gaan herbouwen zoals hij nu is, zodat ik hem weer kan onderhouden zoals ik dat wil. Daarna wil ik er aan gaan sleutelen, zodat hij iets interactiever wordt. Onze server ondersteunt wel asp.net, wil ik php gaan gebruiken dan moet de site verhuisd worden naar een andere server, dus ik moet even afwegen wat wijsheid is. Ik kan nu nog niet overzien wat ik allemaal wel en niet kan met asp. Ik heb de boeken al bij de bibliotheek gereserveerd!
Maar goed, eerst het een, dan het ander. Ik wil eerst van FP af. En dat gaat zo wel lukken hoop ik!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Brisch,
Succes bij het gaan lukken!
PHP kan ik niet gebruiken op de server waarop onze site draait (bij active24/mamut)
Met een beetje geluk kan je daarop wel shtml draaien. Dat is een "oude" eenvoudige vorm van SSI ("Server Side Includes"), wat hetzelfde kan doen.

PHP ... daar ben ik ook (nog) niet in thuis.
Dat thuis raken in PHP is voor het doel om allen maar een code-fragmentje in te lassen uiterst eenvoudig: (1) fragment knippen en in een los bestandje zetten, (2) één regeltje verwijscode plaatsen op de plek van het geknipte fragment, en (3) de pagina de uitgang .php geven in plaats van .htm of .html. Klaar! :D
Het verhaal van de mini-handleiding lijkt ingewikkeld, maar daarin gaat het vooral om het opbouwen van de pagina met een goed css-stylesheet. Op de keper beschouwd gaat het alleen om 1 regeltje, dat in het voorbeeld hierboven staat. Daar hoef je niet benauwd voor te zijn (ik zou willen dat ik zelf eerder ontdekt had dat het zo simpel was!).

Maar zoals je zei: alles op z'n tijd. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Dank je wel voor de snelle hulp en sorry voor de late reactie nu.
Ik ben al bezig met vernieuwen achter de schermen, mijn vraag is dus opgelost!
groetjes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan