• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#verw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eastw00d

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Berichten
118
Als ik werkbladen verberg in mijn werkmap, dan geven de cellen in een ander blad (die verwijzen naar de verborgen blad) #verw. houd dit in dat ik niet kan gaan rekenen met verborgen bladen? Ik wil niet iets maken om via vba bladen te verbergen en weer zichtbaar te maken. Dit is in dit geval te omslachtig daar er gegevens in deze bladen moeten worden ingevoerd.
MAW. ik start op met een blad waarop knoppen staan naar andere werkbladen om gegevens in te voeren. Deze (tab)bladen moeten onzichtbaar zijn voor gebruikers, Ze worden dus verplicht om eea via het beginblad te selecteren
 
Dat betekent dat de cellen waarnaar wordt verwezen verwijderd zijn. Klinkt vreemd uiteraard, want ze zijn er wel. Die zullen echter ooit leeg gemaakt zijn met een Verwijder opdracht waardoor die functies #VERW tonen. Je kan prima rekenen met gegevens op een verborgen blad.
 
Plaats je document eens.
 
Ik zie in cel D1 een verwijzing naar verborgen blad2 die probleemloos werkt.
Dat je macro een verborgen werkblad niet kan selecteren is logisch.
 
Dat is inderdaad logisch. Dit werkt dan weer wel:
ActiveSheet.Range("A2") = Sheets("Blad2").Range("A1")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan