• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwachte opleverdatum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy 1977

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Hallo allemaal!

ik heb:

1. mensen / uren beschikbaar (tab: rooster)
2. Opdrachten / uren nodig (tab: opdrachten)

Nu wil ik 2 dingen weten:

1. hoeveel uren heb ik de komende 4 dagen beschikbaar (vanaf vandaag (dus dynamisch))
2. Wanneer ben ik klaar als ik alle opdrachten met de beschikbare tijd heb weggewerkt? (verwachte opleverdatum)

kan iemand mij helpen?

danK!
Roy

Bijlagen

Roy,

Ik vermoed
Code:
=SOMMEN.ALS(D3:O3;D2:O2;">="&VANDAAG();D2:O2;"<"&VANDAAG()+4)
en
Code:
=WERKDAG(VANDAAG();SOM(Opdrachten!E4:E8)/8)

Dank Rob!

De eerste werkt perfect, de 2e niet. Zie voorbeeld. Als ik 80 uur heb aan opdrachten dan heb ik t/m 26 juni nodig. Het lukt mij ook niet om de formule te doorgronden.

Bijlagen

Mijn formule gaat ervan uit, dat je de weekenden niet werkt, terwijl je met jouw datum 24/7 werkt. Mag voor mij, maar lijkt me niet handig voor je gestel. Wil je dat toch, dan gebruik je:
Code:
=VANDAAG()+SOM(Opdrachten!E4:E8)/8

Dan heb ik het niet goed uitgelegd. Ik ga niet uit van weekenden, en ook niet van 24/7. Ik geef per dag aan hoeveel uur ik beschikbaar heb. Zie laatste voorbeeld. in de periode 17 juni tm 26 juni heb ik 80 uur beschikbaar http://prntscr.com/fkm1zx maar als ik op de 26e de 6 uren uit het voorbeeld niet beschikbaar heb, maar op de 27e wel dan is mijn verwachte opleverdatum dus de 27e. http://prntscr.com/fkm2mv

Voor alle duidelijkheid.. Als ik op 17 juni 80 uur beschikbaar heb dan zou mijn verwachte opleverdatum dus 17 juni zijn

Bijlagen

• afb 1.png
    afb 1.png
    24 KB · Weergaven: 49
  • afb 2.png
    afb 2.png
    28,8 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan