• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwachte toekomstige waarden verbergen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ligt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ligt

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2008
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de volgende vraag:

In Excel wil ik een weergave geven van de prestatie van de gerealiseerde omzet ten opzichte van de te verwachten omzet. Dit zal zich moeten uitdrukken in een percentage, bijvoorbeeld +10% ten opzichte van de verwachte omzet. Hiervoor maak ik gebruik van de formule: gerealiseerde omzet - verwachte omzet / verwachte omzet * 100

Nu is het zo dat de te verwachten omzet voor alle maanden in 2008 al bekend is, de gerealiseerde omzet is logischerwijs nog niet bekend. Als ik de berekening uitvoer baseer ik deze op de gerealiseerde omzet tot en met april en de verwachte omzet voor het hele jaar!

Hoe kan ik het zo vormgegeven dat de prestatie van de gerealiseerde omzet ten opzichte van de verwachte omzet tot en met april zichtbaar wordt? En als ik vervolgens mei invoer dat automatisch de prestatie ten opzichte van de verwachte omzet in mei zichtbaar wordt?

Alvast heel erg bedankt!

ALS(<cel_met_invoer_mei>="";"";<jouw formule>)

Op deze manier blijft de cel leeg totdat er daadwerkelijke waarden ingevoerd worden voor de huidige maand. Mei staat in dit voorbeeld genoemd omdat jij ook mei als voorbeeld aanhaalde.

Thanks

Bedankt, het lukt alleen nog niet helemaal....

De cel met invoer mei is C6, kun je misschien even kijken naar de bijlage?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Dick

Bijlagen

Optisch verbergen met voorwaardelijke opmaak: formule is:
Code:
=MAAND($B3)>MAAND(VANDAAG())
Letter wit

Optelling met
Code:
=SOM.ALS(B3:B14;"<"&VANDAAG();D3:D14)

en verwachtte = verwachte

Bijlagen

Thanks!

Rob, bedankt!

Het is nu keurig opgelost, leuk ook dat de formule zich nu aanpast aan de tijd!

Mooie site heb je ook!

Groetjes,
Dick

Vraag nog even op opgelost dan.

Mvg Rudi

Laatste stukje

Vraag is opgelost!

Máár, hoe krijg ik het nu voor elkaar dat de toekomstige waarden automatisch 'wit' worden. Dit komt bij mij nog niet automatisch uit de formule rollen.

Als ik de tekst in de betreffende cellen wit maak dan komt de tekst ook niet naar voren als de betreffende maand is aangebroken?

Someone?

Thanks alvast!

Máár, hoe krijg ik het nu voor elkaar dat de toekomstige waarden automatisch 'wit' worden. Dit komt bij mij nog niet automatisch uit de formule rollen.

Als ik de tekst in de betreffende cellen wit maak dan komt de tekst ook niet naar voren als de betreffende maand is aangebroken?
Kijk naar de verschillende voorwaardelijke opmaken in het bestand. Of begrijp ik niet wat je bedoelt?

Bijlagen

Top!

Voorwaardelijke opmaak, ik had het kunnen weten...

Thanks en ik zal de vraag op opgelost zetten! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan