verwijder probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter rudy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rudy

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Ik kan een (zip)bestand niet verwijderen, wel kan ik de naam wijzigen en ook verplaatsen naar een andere map maar als ik het wil verwijderen krijg ik het volgende :
Kan clipart niet verwijderen de toegang is geweigerd
Controleer of de schijf vol of tegen schrijven
is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is.

Het bestand is dus niet in gebruik want anders kon ik de naam niet verwijderen.
Het was anders ook niet zo erg maar het betreft hier een bestand van bijna 200 MB
Als ik het probeer te open met winzip krijg ik de melding:
Cannot open file: it does not appear to be a valid archive.
If you downloaded this file, try downloading the fie again.

Het betreft een bestand door mij zelf ingepakt ongeveer een jaartje geleden.
Als ik het probeer te verwijderen raakt mijn pc in de problemen wat soms resulteert in het opnieuw opstarten van de pc.
Wie o wie heeft een oplossing.

De prullenbak is leeg ik heb scandisk uitgevoerd,gedefragmenteerd,virusscan gedraaid,
overtollige bestanden weggegooid.

Kun je hem ook niet onder DOS verwijderen? Dan weet je zeker dat het bestand niet in gebruik is

Groetjes, Tanja

Als je bedoelt via bureau-acc.>opdracht prompt dan lukt het ook niet en anders zou ik niet weten hoe ik in DOS moet komen.

Geplaatst door rudy
Als je bedoelt via bureau-acc.>opdracht prompt dan lukt het ook niet en anders zou ik niet weten hoe ik in DOS moet komen.
nee met start->afsluiten->opnieuw opstarten in MS-DOS modus.
:)

Mario, dat ga ik even proberen.
melslenstra, start->afsluiten->opnieuw opstarten in MS-DOS modus komt niet bij mij voor.
Alleen standby,uitschakelen en opnieuw opstarten

Geplaatst door melslenstra

nee met start->afsluiten->opnieuw opstarten in MS-DOS modus.
:)

ooh hoe heb jij dat in XP gekregen?

Sinds ME is dat nl niet meer mogelijk :)

Raymond Bos, hoe kom ik daar de pc is vrij nieuw dus ben er nog niet erg mee bekent (ook niet met XP).
Mario ik heb Windows XP Bootdisk Sets gedownloaded is dat de goede?

Veilige modus kom je in door gelijk na het starten van je pc f8 in te drukken.

Over die bootdisk: je kunt ook gewoon 1 van windows 9x pakken (win95 of 98)

ja probleempjes

Wat je wel zou kunnen proberen is, ctr alt del, een maal in drukken alles afsluiten behalve Rundll32, daarna nog eens proberen naar de prullenbak te slepen en of gewoon te verwijderen, mocht hij dan nog niet wel willen dan denk ik dat er iets goed mis is met die file, in theorie zou hij niet in gebruik mogen zijn dan....zou je hem moeten kunnen verwijderen, wat ik wel funny vindt is dat hij het een clipart noemt.

Trouwens je kunt nog steeds in dos opstarten door net voor dat windows begint te laden de F8 toets in te drukken, dan krijg je ook weer in theorie een opstart menuutje......

Succes.

JJW,

Heb jij winxp? Heb je wel eens gekeken wat er allemaal draait bij processen als je ctrl-alt-del intoetst?

Mario bedankt, opgelost door f8>starten veilige modus met opdracht prompt en dan via het oude vertrouwde DOScommando DEL verwijderd.
nog even voor jjw, stoeien met ctr alt del is een leuke bezigheid maar dan moet je hem zovaak weer opstarten.
Blue Thunder, de extensie veranderen was ook niet mogelijk.

Ik ben blij dat het opgelost is, daar gaat het hier om, ik begreep alleen dat je niet op dos kon komen vandaar dat ik een sugestie deed, ik draai inderdaad niet met xp maar een aangepaste versie me, helemaal top...
Maar ik weet inderdaad dat er veel ste veel processen mee draaien.

Ach nogmaals ik ben blij dat het opgelost is....

Geplaatst door jjw
Ik ben blij dat het opgelost is, daar gaat het hier om, ik begreep alleen dat je niet op dos kon komen vandaar dat ik een sugestie deed, ik draai inderdaad niet met xp maar een aangepaste versie me, helemaal top...
Maar ik weet inderdaad dat er veel ste veel processen mee draaien.

Ach nogmaals ik ben blij dat het opgelost is....

Tipje:

Verdiep je eens in XP zodat je ook weet wat wel en wat helemaal niet in XP voorkomt.

Xp

heb ik gedaan, vond er niets aan, duurt telang met afsluiten, nee grapje, mario ik heb er een voor jouw.
Ik meld me aan bij helpmij.nl, ik ga naar ALLE NIEUWE BERICHTEN KIJKEN, dan lees ik een bericht, ik antwoordt op dat bericht, dan plaats hij mijn bericht en dan gaat het fout, in plaats van terug te gaan naar het rijtje met nieuwe berichten moet ik dus terug met de terug knop, maar dan is de pagina verlopen.

Rara, ik kan daarna nog wel weer terug knopjes gerbuiken en kom er uiteindelijk weer maar is er geen andere weg.
Snap ie nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan