• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijder regels onder tabel na sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Macro Man

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Berichten
48
Halloo Helpmij

Als je een selectie met lege regels en titel koppen sorteerd, op een kolom die met regels waar titelkoppen op staan leeg zijn. Na het sorteren staan allen nuttige regels onder elkaar met daaronder lege regels en de titelkoppen.

Mijn vraag is: Hoe verwijder ik alle koppen onder de tabel die is ontstaan na het sorteren, ook allen cel randen en kleuren?

MM
 
Hallo Macro,

HTML:
Sub Wissen()
    Selection.Clear
    Range("A1").Select
End Sub
Wat gewist moet worden kun je dan selecteren en Macro uitvoeren.

Gr Joop
 
Sorry :eek:,ik ben niet duidelijk genoeg geweest. De functie moet achter een andere lange formule worden geplaatst. Deze functie verzamelt van meerdere paginas tabellen (met die titelkoppen ertussen) en voegd ze samen op een pagina. Daar worden ze gefilterd en daarna gesorteerd. De tabel die is ontstaan is van variabele lengte( aantal regels). Onder de tabel komen de titel koppen te staan. Dit ziet er niet netjes uit dus wil ik ze metteen verwijderen.

Ik zat te denken aan een formule die de onderkant van de tabel op zoekt en daarna alles eronder verwijdert.

Maar ik kan geen formule finde voor het verwijderen van alles onder een selectie:confused:
 
Hoe kan ik in vba alles onder een geselecteerde cel wissen?

Ik probeer zoiets maar wil niet egt lukken...
Code:
    Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Select
    Range("activecell:k2000").Select
 
Hallo Macro,

Dat kan volgens mij niet, waarom niet alles selecteren wat je kwijt wil en mijn Macro uitvoeren, desnoods maak je daar een knop voor.
Hetgeen wat verwijderd moet worden is toch iedere keer anders.

Gr Joop
 
Hoe kan ik in vba alles onder een geselecteerde cel wissen?

Je selecteert een cel en alles onder die cel wordt dan geselecteerd. Wil je deze selectie dan wissen, vervang je de regel rng.select door rng.delete

Code:
Sub test()
Dim rng As Range
Set rng = Range(ActiveCell.Offset(1), Cells(Rows.Count, Columns.Count))
rng.Select
End Sub
 
Justes en Finch bedankt voor jullie hulp:thumb:.
Ik had net deze formule gevonde:
Code:
    Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Activate
    Range("K2000:" & ActiveCell.Address).Clear

Maar ik vind deze beter, dus toch goed dat ik het gevraagd heb.:p
Macro man
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan