verwijderde bestanden terug vinden en terug zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

thejordy

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2013
Hallo Allemaal,

Ik kwam er vandaag achter dat iemand een aantal belangrijke bestanden heeft verwijderd van mijn pc.
Dus ik dacht, die staan vast nog in de prullenbak. Maar nee, hij had ze ook verwijderd uit de prullenbak.

Nu weet ik dat er wat software is om bestanden terug te vinden. Maar dan ben ik 4 uur kwijt aan scannen. Terwijl ik weet wat van type bestanden het zijn, wanneer ze verwijderd zijn en in welke map ze zaten. Is er software waarbij je deze zoek voorkeuren kan ingeven, heb er nu wel een waarbij je het bestandstype kan invoeren (Recuva)

Alvast bedankt :)

Helaas. Elke tool die je gaat gebruiken zal je hele harde schijf moeten scannen naar nog te herstellen bestanden. Als bekend was waar deze precies stonden was het ook niet zo'n probleem om ze te herstellen.

Mee eens, het is namelijk zo dat de verwijzing naar het bestand gewist is (eigenlijk wordt er niet echt gewist maar wordt dat gedeelte van de schijf weer beschikbaar gemaakt om overschreven te worden) zodoende zal toch de hele schijf gescand moeten worden.

Mee eens, het is namelijk zo dat de verwijzing naar het bestand gewist is (eigenlijk wordt er niet echt gewist maar wordt dat gedeelte van de schijf weer beschikbaar gemaakt om overschreven te worden) zodoende zal toch de hele schijf gescand moeten worden.

Ik heb zojuist een van de videos die verwijderd was gevonden met puran file recovery.
Nu klik ik op het bestand en recover het naar me bureaublad.
Maar ik kan de video niet meer openen met media player.

De bestands benaming klopt precies, wat moet ik nu doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan