Verwijderde DOCX (Windows 10) vanaf USB terughalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Docente

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2016
Berichten
4
Hallo,

Ik zal kort zijn: ik ben dom geweest.

Ik heb een DOCX (windows 10), dat was opgeslagen op een USB-stick, verwijderd.
Ik vind het niet terug in mijn prullenbak, en ik heb al een paar apps gedownload, zonder resultaat.

Ook Apps als directory Snoop werken niet, al heb ik maar één simpele actie gedaan; de deleteknopingedrukt.
Zo moeilijk kan het toch niet terug te halen zijn?

Dank voor jullie reactie!!
 
Als het enkel delete was dan zou het te herstellen moeten zijn met Recuva
 

Super! Dat helpt me al een heel eind :) Maar ... Ik ben een totale computernoob, dus ik geraak niet verder dan het detecteren van het bestand en dan klikken op 'save session'. Daarna wordt gevraagd om te saven, maar dat kan ik niet als worddocument, enkel als diskdrilldocument (dat is de extensie, lijkt mij). Op die manier kan ik dus niet meer bewerken etc...
 
Allee, hoe moeilijk kan het zijn? Ik heb het document met beide programma's gevonden maar bij Recuva staat er 'unrecoverable' en bij Disk Drill kan ik het niet opnieuw als worddoc saven! Toch vreemd, want ik heb mijn USB er niet uitgehaald...
Enfin, ik wil er wel alles aan doen om het te recupereren maar begin wel de moed op te geven!
 
In blauwe "Recover to" balk (boven "Filter the results") staat waar de geredde bestanden worden neergezet.
Je klikt (na het scannen) het te redden bestand(en)/map(pen) aan en je klikt dan op Recover wat rechts op die "Recover to" balk staat.
Er wordt in de "Recover to" map de mappenstructuur wordt herhaald tot waar het te recoveren bestand/map vandaan kwam en daar staat dan het gecoverde bestand/map.

Als er "Unrecoverable" bij staat dan is er blijkbaar ondertussen al nieuwe informatie/bestanden geschreven over de ruimte die (vóór verwijdering) je bestand in beslag nam, dus dan wordt het onmogelijk om het bestand volledig terug te halen.
Dus mogelijk heb jij (of Windows) al wat opgeslagen op de stick na verwijdering van je .docx bestand... Dat geldt onafhankelijk of de stick uit de laptop/computer is geweest of niet.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
In blauwe "Recover to" balk (boven "Filter the results") staat waar de geredde bestanden worden neergezet.
Je klikt (na het scannen) het te redden bestand(en)/map(pen) aan en je klikt dan op Recover wat rechts op die "Recover to" balk staat.
Er wordt in de "Recover to" map de mappenstructuur wordt herhaald tot waar het te recoveren bestand/map vandaan kwam en daar staat dan het gecoverde bestand/map.

Tijs.

Ik had het intussen wonder boven wonder al kunnen uitvissen :) Maar toch bedankt, Tijs!
Inderdaad, op die manier wordt mijn documentje gesaved, en lijkt er niets aan de hand.
Maar als ik het open zijn er problemen met de inhoud en kan het document niet geopend worden.
Het enige wat ik kan aanklikken is "OK" of "DETAILS", wat op hetzelfde neerkomt, want na "DETAILS" komt toch weer "OK" :)
Ik had het wel al kunnen denken omdat de naam van het document veranderd is naar ~$lijst.docx --> voorspelt weinig goeds!
Toch enorm bedankt voor de hulp!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan