verwijderde I , J en H stations

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vraagje13

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Ik heb na het aankoppelen van de usb stick in de pc, deze d.m.v "hardware veilig verwijderen" verwijdert. Maar daarbij heb ik perongeluk ook de H: I: en J: "veilig verwijderd"

het resultaat is dat de pc deze stations niet meer heeft ( zijn bij "deze computer" dus ook niet meer te zien, was voorheen wel zo) en dus de kaarten die deze stations horen te lezen, niet meer herkent.

hoe is dit weer te herstellen?

alvast bedankt

Kijk eens of je ze in Schijfbeheer (in XP: Start -> Uitvoeren -> Diskmgmt.msc)
wel kunt zien? Klik daar, voor het duidelijker overzicht, op Beeld -> Boven -> Schijvenlijst.

Vind je ze daar terug in het bovenste deelvenster, dan erop rechtsklikken, en kiezen voor "Stationsletter en paden wijzigen". Daar dan weer de gewenste schijfletter eraan toekennen.

Hopelijk helpt dit.

Start anders in ieder geval de computer opnieuw op, zodat ze wellicht automatisch weer gezien worden en een schijfletter krijgen toegewezen (of minstens weer in Schijfbeheer gezien worden).

Tijs.

Laatst bewerkt:
stations om de kaarten uit bijv. fototoestel te lezen. Dit waren de I: J: en H: stations

Inderdaad, eerst maar eens proberen opnieuw op te starten en zien of alles weer herkend wordt.

Ik heb net gekeken bij schrijfbeheer (in XP: Start -> Uitvoeren -> Diskmgmt.msc)
Hier zijn ze ook niet meer terug te vinden.

De pc opnieuw opstarten heb ik al vele malen geprobeerd, helaas komen ze dan ook niet terug..

Hopelijk zijn er nog meer ideeen.

Je krijgt alleen weer station letters als je er ook een geheugenkaart o.i.d. eerst indukt.

Iets anders wat je nog kunt proberen (via Verwisselbare opslag):
Start -> Uitvoeren -> ntmsmgr.msc
Klik op Media
Kijk of je rechts weer die 2 apparaten ziet.
Rechtsklik individueel op beide apparaten, en kies voor Beschikbaar maken.

Zie bijlage.

Tijs.

Bijlagen

• verwisselbare_opslag.JPG
    verwisselbare_opslag.JPG
    51 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan