Verwijderde items terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

ik heb een probleem. ik heb namelijk een aantal bestanden weggegooit in mijn prullenbak.
en heb toen mijn prullenbak geleegt.

het gaat om een vrij groot .pst bestand.

ik had een tooltje gevonden recuva waarmee ik dat zou kunnen terughalen.

maar als ik zoek (zelfs uitgebreid) dan vind hij niks. en als ik een ander tooltje gebruik vind hij wel iets maar niet mijn .pst bestand.

weet iemand een oplossing?

mvg mij

Informatie op je hdd neemt schijfruimte in. Je hdd heeft een vaste snelheid en dat betekend dat info aan de buitenkant van je hdd sneller voorbij komt dan info aan de binnenkant van je hdd. Windows zal dus de neiging hebben om, ivm tijdwinst, info aan de buitenkant op te willen slaan.

Wanneer je een bestand van je hdd verwijderd wordt het niet fysiek weggegooid, maar de verwijzing ernaar in de "inhoudsopgave" van je pcwordt gedumpt. Met andere woorden, je bestand bestaat nog, maar je pc weet niet meer waar.

De nu "vrijgekomen" ruimte wordt weer toegankelijk gemaakt voor andere bestanden en dus overschreven.

Recovery programmas kijken niet in de inhoudsopgave van je pc maar lezen daadwerkelijk je schijf af en komen als het goed is zo jouw bestand tegen, als je op tijd bent uiteraard... :confused:

hmm dat is jammer. maar ik heb het vrij recent verwijderd (vandaag) dus zou het al overschreven zijn?

noujah ik probeer je programma wel.

als ik het resultaat heb post ik het wel.

Als je het vandaag verwijderd hebt is de kans groot dat het nog op je hdd staat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het legaal is mag het gewoon via de site en anders mag je uitleggen waarom er gemailt dient te worden.

@ mario: huh? die laatste comment vatte ik niet? zit je wel bij de goeie vraag? :confused:

@ confictius: ik heb een probleem. als ik op die link van jou klik om dat programmatje te downloaden en vervolgens op download via downloadmanager klik. dan word de site geblokt. ik zit namelijk op het werkt en we hebben hier een trend micro die die link tegenhoudt wegens spyware..

Laatst bewerkt:
hoe moet ik dat thuis proberen ik heb het hier van de pc verwijderd?

ik kan hem wel thuis downloaden en dan hiernaartoe mailen ofzo. aangezien ik pas met sluitingstijd naar huis mag word het dus morgen. maar dan heb ik dus de kans dat het in de tussentijd word overschreven???

en wrm gaan jullie over een of andere geld schuld praten in mijn vraag :evil:

Thuis downloaden en meenemen is de oplossing. De kans dat het bestand overschreven wordt terwijl jij thuis zit en je pc (op je werk) uitstaat is gering...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan