• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijderen apostrof uit cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietergompie

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
In Microsoft Office Professioneel Plus 2021 op Windows 11 heb ik in excel een probleem met een steeds terugkerende apostrof Ik heb stappen gevolgd van deze website (https://tinyurl.com/22zathdr). Maar geen enkele tip werkte. Er staat hier ook een topic van 20 jaar oud, maar ook dat werkte niet.
De cel waarin het probleem optreedt is samengevoegd, maar hef ik de samenvoeging op dan blijft het probleem bestaan.

Iemand een idee/oplossing??

Mvg
Piet.

Excel gebruikt dat om de tekst te centreren over al die samengevoegde cellen.
Dat zit je nergens in de weg, anders dan dat je dat in de formulebalk ziet.

Dank voor de reactie. Het zit inderdaad niet in de weg. Maar waarom kan het niet weg? Ik voeg wel vaker cellen samen en dan zie ik het niet. Net een testje gedaan en ook daar geen apostrof te zien.

Er zal toch een reden zijn waarom Excel dat doet.
Die reden weet ik zo ook niet.
Iemand anders missschien.

Weet je dat wel zeker, edmoor? Heb ik in elk geval nog nooit gehoord of gezien...
Hardnekking is de apostrof wel degelijk, dus aangezien het inderdaad op zich geen enkel probleem is hierbij een voorbeeldje waarin ik ze enkel in B1 heb weggehaald, waarbij de cellen nog steeds zijn samengevoegd.

Inmiddels achterhaald, merk ik (#5 & #6) :confused:

Bijlagen

Weg te halen met range(…).clearformats
De rest van je opmaak gaat in dat geval ook weg

Via de ribbon kan t ook, zoek erges een naar Clear of een gum. Daarna clear formats

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan