Verwijderen Diskmanager uit MBR

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugensjr

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2002
Hallo,

In de MBR van mijn harddisk wordt nog steeds een 'diskmanager' geladen. Ik heb die niet meer nodig, en een programma (DriveImage) heeft hier problemen mee.

Hoe kan ik die diskmanager verwijderen???
Ik heb gelezen over de FDISK /MBR optie maar dat lijkt me toch een beetje eng, omdat de kans aanwezig is dat ik daarna mijn partities kwijt ben.....

Iemand enig idee of heeft iemand dit ook eerder meegemaakt???

Gr,
Patrick

PS
Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar ik wilde het nogmaals proberen omdat er niemand had gereageerd...

Als je weet welke diskmanager het is, kan je met datzelfde programma je MBR weer schonen. Althans dat zou moeten kunnen.

Joop

Het is een diskmanager van On-track. Deze werd door IBM (fabrikant van de Harddisk) geadviseerd.
Ik heb die diskmanager recentelijk weer gedownload en opnieuw geinstalleerd en weer verwijderd. Maarre, geen effect...

Het rare is dat DriveImage die diskmanager detecteert en dus geen image wil maken van mij HD. Zijn er tools die kunnen laten zien of die diskmanager daadwerkelijk nog aktief is op mijn systeem (taskmanager/processes). Die diskmanager is toch iets wat geladen wordt vlak ná je bios en vóórdat je OS opstart??

Bedankt voor je reactie alvast

Gr,
Patrick

Helaas weet ik nog steeds geen oplossing voor dit probleem.

Weet iemand wat die FDISK /MBR doet?? Is dat het schonen van de MBR of maakt ie 'm helemaal leeg (dus daarna geen definities van partities meer, dus alles kwijt???)

Gr,
Patrick

FDISK/MBR verwijdert alleen je Master Boot Record. Er gebeurt niets met je partities. Je verwijdert alleen eveltuele bootmanagers. Als het goed is start hij daarna gewoon weer windows op.

Suc6,

The Magician

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan