Verwijderen en Del knop werken niet meer na overgang op Windows10

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulwesselius

Verenigingslid
Lid geworden
18 aug 2012
Berichten
31
L.S.,

Sinds mijn overgang op Windows10 (begin juli 2016) werkt het 'Verwijderen' van een niet meer interessante binnengekomen e-mail niet meer. Ook de 'Del' knop geeft niet het gewenste resultaat. De mail verandert wel van vetgedrukt naar gewoon. Alleen m.b.v. 'Shift Del' lukt het me om e-mails te verwijderen. Ik heb mijn laptop diverse keren uitgezet en weer aan. Na Thunderbird twee keer opnieuw gedownload te hebben (eerst abusievelijk de Engelse versie) deed de 'Del' knop het korte tijd wel.

De Del knop doet het prima bij alle andere toepassingen.

Mvgr., Paul Wesselius
 
Ik vermoed sterk dat er geen folder meer is die Trash heet en er daarmee (dus) geen map meer is om mails naar toe verplaatsen met de Del toets. Vandaar dat Shift-Del wel werkt, want die verwijdert de mails meteen zónder dat ze langs de Trash map gaan.

Maak een nieuwe map Trash aan. Zie je wel een map Trash maar daar staat (of komt) niets in, zelfs als je oninteressante berichten erin sleept, dan kun je hier kijken naar hoe de Trash map helemaal vanaf de grond af opnieuw te laten maken in Thunderbird.

Tijs.
 
Dat lijkt het wel te zijn, maar de oplossing Mozilla Support werkt niet

De prullenbak was boordevol, ondanks het gebruik van CCleaner. Die files heb ik eerst verwijderd.

Ik vind twee files als inkomende mailserver: pop.ziggo.nl en pop.ziggo-2.nl. Uit pop.ziggo.nl heb ik de files Trash en trash.msf verwijderd. Dat maakte geen indruk op Thunderbird: de file Prullenbak stond er nog en de Del knop werkte niet.

In de map pop.ziggo-2.nl staat alleen een map Trash.mozmsgs en die is leeg.

Hoe vind ik uit welke pop Thunderbird echt gebruikt of gebruikt hij ze beide?

Mvgr., Paul
 
1 Trash map per account. Dus welke gebruikt wordt hangt gewoon ervan af wat de geadresseerde is van de mail die je wilt weggooien, en dat is natuurlijk makkelijk voor je te achterhalen.
Ik ga er verder ervan uit dat je (voordat je in bestandsmappen aan de slag bent gegaan) eerst Thunderbird volledig had afgesloten.

Verder neem ik aan dat je bedoelt: In de bestandsmap pop.ziggo-2.nl (ergens onder C:\Gebruikers\<Gebruikersnaam>\Appdata\Roaming\Thunderbird\Profiles\<profielnaam>.default\Mail\pop.ziggo-2.nl staat alleen een map Trash.mozmsgs en die is leeg. Want die kun je (uiteraard met Thunderbird helemaal afgesloten) hernoemen/verplaatsen/verwijderen en dan een nieuwe map Trash aanmaken binnen Thunderbird.

Onder de streep: Ik raad je aan om, om mee te beginnen, alles wat "Trash" heet op te schonen (vooral buiten Thunderbird zelf om) en daarna (binnen Thunderbird) onder elk mail-account een mailmap te maken die Trash heet, dus precies zoals de instructie (voor)schrijft. Ik kan van hieruit niet bepalen of Prullenmand (precies) hetzelfde is/doet als een Trash map, vandaar...

[Gegeven dat het eventjes gewerkt heeft in de ENG versie (waar de naam "Trash" zeker correct is) geeft mij nog steeds het idee dat we met het werken aan Prullenmand/Trash (mail-)mappen in de goede richting zoeken.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan