verwijderen en opnieuw installeren van IE8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Het gaat om een Toshiba Notebook met XP-HE sp3.
Ik heb mijn twijfels volgens mij is mijn IE8 corrupt.
Ondanks het geselecteerde netwerk verbonden is kan "de webpagina niet worden weergeven"
Dit kan wel met een LAN verbinding en dan werken alle optie van IE8 niet op de juiste manier.
De pc is gescand met een Anti-Malware program, CCleaner met CHKDSK en via Extra-internetoptie-geavanceerd-IE opnieuw instellen, alles zonder resultaat.
Ik wil IE8 nu verwijderen via Config-software-progr.wijzigen of verwijderen. volgens zeggen komt de pc na herstart in IE7 van waaruit dan IE8 opnieuw kan worden gedownlaod en geinstalleerd.
Is dat correct? Anders is er geen browser om op internet te komen.

IE8 blijkt ook te verwijderen zijn via Config-software-WindowsOnderdelen toevoegen of verwijderen.
Bij het afvinken van IE staat er dat het uit het menu Start en Bureaublad wordt verwijder. Is hier sprake van een gedeeltelijke verwijderen?

Wie kan mij hierin helpen.

Wellicht eerst deze doorlezen. Heeft iets met SP 3 te maken. Lees daar eerst goed door en dan verder bij dat artikel Stappen voor Windows XP en Windows Server 2003

klik

Installeer eerst nog even google chrome.

Laatst bewerkt:
IE8 is ervanaf gehaald en opnieuw geinstalleerd zonder verbetering.
Ook met ander browser (Google Chrome) hetzelfde resultaat.

Dan wellicht IE Eerst herstellen. zo denk ik, en dan nogmaals proberen kijken wat deze doet en dan eraf gooien en IE 8 proberen. Volgens mij is IE corrupt geraakt.

Klik en herstel.

Lees bij XP. ;)

Als je hetzelfde hebt met chrome als met internet Explorer, denk ik dat je niet bij internet Explorer moet gaan zoeken.
Dan ligt de fout ergens tussen de jouw computer en de router.

Heb je een ipadres? En zo ja, welk ip?
Kun je ook pingen naar bijvoorbeeld www.nu.nl? (Een site die je lang niet / nooit bezocht hebt)

Mijn andere pc werken wel goed op mijn router.
Met deze notebook op een andere locatie, dus een andere router, heeft de notebook hetzelfde probleem.

Dan ligt de fout ergens tussen de jouw computer en de router.
De notebook werkt wel als er een vaste (LAN) verbinding is.

In de notebook is SSID nr. en WPE-PSK nr. ingevoerd en de pc geeft aan dat die verbonden is.
Doch bij ophalen van een website krijg de melding "kan geen verbinding maken" het lijkt net dat de tijd die er voor staat verlopen is.

Ik begrijp de vraag niet: Heb je een ipadres? En zo ja, welk ip? Iedere pc heeft toch een IP?

Kun je ook pingen naar bijvoorbeeld www.nu.nl?
Hoe moet ik pingen naar een website.

mvg Jan

Hed lijkt mij dat het toch moet kunnen probeer dit helpje eens.

Daar staat exact de foutmelding die jij typte in je laatste bericht.

Dus deze van @schul: In de notebook is SSID nr. en WPE-PSK nr. ingevoerd en de pc geeft aan dat die verbonden is.
Doch bij ophalen van een website krijg de melding "kan geen verbinding maken" het lijkt net dat de tijd die er voor staat verlopen is.

Hed lijkt mij dat het toch moet kunnen probeer dit helpje eens.

Met die link heb ik alles doorlopen en nog steeds is dit probleem er. Ik zie geen nieuwe oplossingen.
De notebook wordt juist gebruikt om draadloos te werken. Mogelijk is het opnieuw installeren van Windows XP de laatste optie.
Doch de notebook heeft geen Recovery, wel is er een key-nr bekent voor deze Windows XP Home Edition.
Kan ik een andere Windows XP cd kopieren op een USB-stick en dan met het key-nr. Windows XP opnieuw installeren of mogelijk repareren.

Laatst bewerkt:
Nu het ene probleem niet is op te lossen komt een ander probleem.
Intussen zijn er 2 recovery cd's boven water gekomen. De recovery cd's 1-2 en 2-2
Hiermee is een mogelijkheid voor een recovery.
Maar de Toshiba NB100 Notebook heeft geen cd-driver.
Kunnen de 2 cd's op 1 USB stick worden gekopieerd (bij de cd-speler wordt om een 2e-cd gevraagd met USB-stick kan dit niet)?
Of moet er gebruik worden gemaakt van een externe cd-spele? (is niet paraat)
Of kan de notebook gekoppeld worden aan mijn XP-desktop?
mvg Jan

Nee, helaas niet. Ik zal moeten rondvragen.
Zijn er nog andere mogelijkheden?

Schul lees deze eens door er zitten nog enkele haken en ogen aan.
Installatie-CD van een andere computer gebruiken.
Ben je niet meer in het bezit van de Windows XP installatie-CD, dan kan altijd nog een CD van een andere computer worden gebruikt (controleer wel of het om dezelfde Windows XP-versie gaat!). Ter voorkoming van activeringsproblemen moet wel de bij úw computer behorende productcode worden gebruikt, deze wordt vermeld op de licentiesticker die meestal op de achter-, zij- of bovenkant van de computer is terug te vinden. ;)

Klik. hier voor meer informatie.

Ik ben bezig geweest om een rebootable USB te maken voor XP wat goed lukt. Nu twijfel ik aan de juistheid van de cd die opgenomen moet worden in de USB. Als De cd niet juist is kan ik windows niet meer opstarten met de notebook.

Dan een externe cd-speler aangeschaffen voor de 2 recover-cd (is < €30.-). Ik neem aan dat ik zonder verder problemen de recovery er op kan zetten.

Waarom twijfelen aan de echtheid van de CD. Dan wordt het optie 2. Hoe oud is alles wat je hebt. Is het dat allemaal nog waard.

Ik heb nog een ander progran op de noteboom van Toshiba staan nl. Configfree. Dit program regelt ook de internet verbindingen. Ik ben bezig geweest dit in te stellen zonde goed resultaat is er jij hiervan op de hoogte of iemand anders?

ik heb nog geen recover op de notebook gedaan.

Nee geen enkel idee hierover. Wellicht recover overwegen anders blijven we aanmodderen. Het wordt of is kennelijk toch een groter probleem.:(

De notebook heeft een recover ondergaan.
Helaas het probleem blijft hetzelfde de notebook ziet draadloos netwerk wel, maar geen verbinding, wel bij een bedrade verbinding
In apparatenbeheer heb ik het stuurprogram "Atheros AR5007EG" verwijderd, de notebook opnieuw opgestart waarna dit stuurprogram wordt aangemaakt. Helaas geen resultaat. Kan op internet niet direct een nieuw stuurprogram vinden.
misschien ander suggesties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan