Verwijderen gegevens niet mogelijk door administratiemachtiging

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaltM

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Hallo,

Ik heb mijn oude gecrashte harde schijf in een unit gedaan waardoor ik hem nog als externe harde schijf kan gebruiken. De externe harde schijf toont dus alle mappen van mijn oude C en D schijven. Ik wil echter een aantal zaken verwijderen (Program Files e.d.) maar ik heb geen administratiemachtiging om deze te kunnen verwijderen. Wat kan ik hier aan doen om ze wel te kunnen verwijderen?

Kijk ff bij eigenschappen van een ( niet ... te verwijderen map ) en beveiliging, wat onder d' machtigingen staat ? sta jij als eigenaar ? en als maar niet zo is machtiging dan moet je overzetten naar jouw naam als beheerder en/of eigenaar zodat je betreffende verwijderen kan ... en...anders je kan ook app. LockHunter installeren om te zien wat betreffende map blokkeert en dat je die niet verwijderen kan, met LockHunter kan je ook namelijk die de-blokkeren en gelijk verwijderen ..... zou helpen ?? :(
2i6fnnn.jpg

Laatst bewerkt:
Dank voor je hulp. Helaas het werkt niet, ook niet met Lockhunter. Zie afbeelding.
harddisk beveiliging.jpg

Ps. late reactie, ik was op vakantie.

:confused: Ehm...dit gaat nu over externe HD ( toch ?? ) ... en in veilige modus formateren kan ook niet ?? met bijv... '' Acronis Disk Director '' of '' Partition Wizard Pro. ''
op screenshot geef je gebruikers aan ben jij dan geen administrator -gebruiker ?? ...kan je ook bijv. alle machtigingen verwijderen en jou als enige administrator/gebruiker aangeven ( toepassen alleen maar vervolgens op die mappen of op die actie ! ! ) en zo kunne verwijderen ??? :-(

Laatst bewerkt:
harddisk beveiliging.jpgJa dit gaat over externe HD, deze zat in mijn oude laptop. De HD kon niet meer booten en is dus vervangen.
Voor alle gebruikers, dus ook admin, geld dat ik de vinkjes niet kan toevoegen of verwijderen.

Wat bedoel je precies met in veilige modus formatteren?

Laatst bewerkt:
:confused: Je wil bestanden van je externe HD kwijt ..toch ? en dacht ik dat je HD probeert in veilige modus leeg maken en//of .... formatteren ?.....:confused:
Of anders proberen formateren met die app. wat ik je aangeef' ? :D ?

Laatst bewerkt:
Ja ik wil bestanden van de externe HD verwijderen. (dit was voorheen een interne HD) Zie voorgaande berichten.
Die app? Bedoel je Lockhunter? Ik geef al aan dat dit niet werkt... (zie afbeelding vorige bericht)

Laatst bewerkt:
harde  schijf.jpgAls ik op geavanceerd druk is alles uitgevinkt staat er bij administrator als machtiging: speciaal. Ik kan het niet aanpassen want ik kan niets aan of uitvinken.
Zou je me uit kunnen leggen hoe ik Acronis moet toepassen op mijn probleem, ik heb het geinstalleerd maar kom er niet uit..
Zie printscreen

Laatst bewerkt:
Nu zie ik die machtigingen screen's met Acronis screen gemengt, :( via Acronis zie je daar je gewenste Harde schijf ( jouw Externe HD ! ) ( heb je die aangesloten ? dat zie ik niet :confused:) maar als je met rechte muis kant er op klikt, ... in submenu kan je zien -->>
2dt9c7p.jpg
..toch ?? opschonen als je klikt zal moeten lukken ...:(
En i.v.m. machtigingen je kan proberen dan ALS je op geavanceerd klikt dan vervolgens krijg je deze screen -->>
pm4b9.jpg

en weer op machtigingen wijzigen als je klikt dan krijg je deze screen dan -->>
2925zco.jpg
Via verwijderen kan je alle machtigingen verwijderen en terug via toevoegen je kan jezelf als enige eigenaar bemachtigen ...:thumb: vergeet maar niet dat je moet na toepassen aangeven alleen maar op deze mappen toepassing bestemd is ...

Laatst bewerkt:
Ik kan de optie die jij gebruikt niet vinden.. Zie foto.schijf.jpg

;) Misschien heb je andere versie dan ik ...maar zie ik daar dat je wel Format in menu hebt ...( bij jou is nu Engels zie ik ) en dat is nu schijf formatteren dus ...gelijk klik op die format ( LET OP dat je niet verkeerde schijf aangeeft ! ! :confused: ) en jouw externe HD zal moeten leeg raken ....:confused:
--------------
P.S. dus ALS je met rechtekant van muis op Hardeschijf klikt in submenu krijg je geen text ...''disk clean up '' ...?? :confused: ?

Laatst bewerkt:
Ik wil niet de hele externe harde schijf verwijderen, zie eerste post. Gebeurt dit wel bij Format?

:confused: Nee bij format (
4h2of6.jpg
) raak je harde schijf alleen maar leeg ... / Maar
2nw1sv6.jpg
als je klikt denk wel .....

Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid:

Als ik format doe verwijder ik alle bestanden in de externe schijf en maak ik de hele schijf dus leeg.

Zoals ik aangaf wil ik maar een aantal bestanden verwijderen en niet alles. What to do?

YEP....:thumb: ALS je format klikt ( of doe :D ) dan verwijder je NIET jouw harde schijf ...die maak je alleen maar extreem en helemaal leeg, ...;)
Maar met Acronis je kan NIET een voor een / of aantal dingen of bestanden verwijderen ...:( net zoals ik zei op die manier maak je harde schijf helemaal nieuw en/of extreem leeg ..... :confused:
Dan moet je dus aantal bestanden welke je NIET kwijtraken wil, ... back-upen en rest verwijderen ( formatteren ! ) vervolgens je kan bestanden dat je opgeslagen hebt terug op schijf plaatsen ....:D

Laatst bewerkt:
Het is nu gelukt op de manier zoals je omschreef.
Super bedankt:-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan